Wednesday, December 17, 2014

SIAPA CELAKA GUAN ENG NI YANG BENARKAN ORANG BUKAN ISLAM GUNAKAN KALIMAH 'ALLAH'???

RABU, 17 DIS 2014
KALIMAH 'ALLAH'....KALIMAH 'ALLAH'.....KALIMAH 'ALLAH'

CINA DAPIGS MEMANG 'RASIS'....CINA DAPIGS MEMANG 'RASIS'
UMAT ISLAM HARUS BANGKIT. SUDAH LAMA ISLAM DIHINA. BERSATULAH!

SAMPAI bila isu kalimah 'ALLAH' ini akan selesai? Kenapa susah sangat nak di selesaikan?Dan...kenapa umat Islam dan juga pemimpin-pemimpin Islam di negara ini takut benar kepada Cina celaka seko ni, Guan Eng. Siapa dia? Malaikat? Kalifah?. Inilah akibatnya bila kita sesama umat Islam tidak bersatu. Malah, ada umat Islam yang tak ada maruah memberi galakan dan sokongan kepada Cina sial ini untuk terus menggunakan kalimah Allah tersebut. Umat Islam seperti itu adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara. Mereka-mereka ini harus dihapuskan. IBM percaya ramai umat-umat Islam negara ini terkilan dengan isu ini yang berlarutan tanpa ada penghujungnya. 
Tapi, hari ini ada sedikit rasa kelegaan. Berita terbaru hari ini menyebut bahawa kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengenai penggunaan kalimah Allah akan disiasat mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan iaitu dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak memecahkan keamanan. Ini disahkan sendiri oleh Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi yang berkata bahawa setakat ini polis telah mengambil keterangan daripada sembilan individu dan tidak menolak kemungkinan memanggil beberapa pihak lagi bagi membantu siasatan kes itu. Polis Pulau Pinang menerima sembilan laporan daripada pelbagai pihak berhubung kenyataan Lim yang dilapor membenarkan orang bukan Islam di negeri ini menggunakan kalimah Allah, katanya. Abdul Rahim sempat di temui dan ditemuramah oleh pemberita berkata demikian selepas merasmikan Program Sehari Polis Kontinjen Pulau Pinang Bersama Masyarakat  hari ini, Rabu. 
Pada Jumaat lepas, beberapa portal melaporkan kenyataan Lim yang membenarkan orang bukan Islam di Pulau Pinang menggunakan kalimah Allah. Lim juga dilapor berkata larangan penggunaan kalimah Allah, yang termaktub dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004, tidak terpakai kepada bukan Islam kerana penguatkuasaannya hanya sah kepada orang Islam. Satu soalan dari IBM. Siapa Cina DAPigs Lim Guan Eng ini? Apa dia ingat negeri Pulau Pinang dan negara ini bapak dia yang punya? Cukup....cukuplah tu. Kepada pihak yang berwajib, jalankan tugasan anda. Korang tahu nak buat apa, kan? IBM bukan nak jadi batu api, tapi, perbuatan Cina haram jadah ni dah melampau, naik tocang dan berlagak 'gengster@komunis'. Moga Allah bersama-sama kita, insyallah. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...