Tuesday, August 18, 2015

ADAKAH TUN MAHATHIR MASIH RELEVAN??

SELASA, 18 OGOS 2015

NAMPAKNYA IBM dan Tan Sri Shahrir Abdul Samad, senada dan seirama juga sependapat tentang masalah atau penyakit 'nyanyuk' yang sedang di ingapi oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir. Sama seperti apa yang bermain di kepala IBM, Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) hari ini mempersoalkan sama ada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed masih 'relevan' untuk memberi pandanganya. "Adakah beliau (masih) relevan?" soal Pengerusinya Tan Sri Shahrir Abdul Samad kepada pemberita dalam sidang media di bangunan Parlimen petang tadi, Selasa.  Beliau yang juga ahli parlimen Johor Bharu mengulas tindakan Dr Mahathir yang dilihat begitu lantang mengkritik kepimpinan sedia ada. Menurut Shahir lagi, beliau percaya kritikan atau sokongan Dr Mahathir terhadap BN tidak membawa sebarang perbezaan terhadap prestasi parti itu baik semasa mahu pun selepas pilihan raya. 

Katanya, prestasi BN pada pilihan raya umum 2008 merosot kerana negarawan itu dilihat begitu rancak mengkritik Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi ketika itu. Kata Shahrir, jumlah undi BN pada 2013 juga merosot walaupun Dr Mahathir berkempen untuk BN. "Saya berikan fakta-fakta ini. Kita harus meletakkan perkara ini menurut perspektifnya," katanya lagi. Memang ada asasnya. Pandangan Tan Sri Shahrir ada benar dan menpunyai fakta-fakta yang tepat. Tun Mahathir hari berhenti dari perbuatannya yang keji ini. Kalau dia (Tun) sayangkan parti UMNO, negara amanya, dia harus berbuat demikian kerana perbuatannya itu sia-sia, tiada mendatangkan apa-apa faedah, malah menguntungkan lagi pembangkang. Persoalanya, adakah sekiranya pembangkang berjaya menerajui negara, Tun M akan diangkat menjadi Perdana Menteri yang baharu?

Dan adakah Tun beranggapan bahawa negara akan lebih stabil dari segi ekonominya, politik dan sebagainya di bawah pemerintahan pembangkang? Dan....setelah pembangkang berjaya mentadbir negara, adakah mereka menggangap Tun Mahathir yang satu ketika dahulu adalah musuh no 1 satu mereka masih relevan dan perlu dihormati? Oh tidak!...tak mungkin ianya akan berlaku kerana pembangkang sentiasa mencari dan menunggu peluang untuk membalas dendam terhadap kesalahan-kesalahan yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir semasa dalam pemerintaha beliau. Sudah pasti pembangkang akan mengorek segala kejahatahan yang Tun M lakukan. Percayalah. Maka, kepada penyokong tegar Tun M, nasihatkanlah pemimpin yang korang agungkan sangat itu. 

Kerana IBM yakin negara kan hancur, melayu akan berpecah-belah gara-gara kedegilan dan kesombongan Tun yang terus mengkritik pemimpin2 sekarang ini. Pokoknya, adalah beliau masih 'relevan'? Jom, sama-sama kita fikirkan demin untuk rakyat, negara, agama dan bangsa. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"ADAKAH TUN MASIH RELEVAN"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...