Tuesday, August 18, 2015

BUSUKNYA MULUT DAN HATI TUN M NI!!! MENGALAHKAN LONGKANG.

SELASA, 18 OGOS 2015
SEPERTI apa yang IBM cakapkan dahulu. IBM tidak akan berhenti membuat posting di blog ini membabitkan Tun Mahathir selagi beliau tidak berhenti menghentam DS Najib dan pentadbirannya. IBM bukan menyerang, tapi menyuarakan apa tidak benar dan impikasi yang buruk setiap kali Tun M menulis dan bercakap. Terbaru, seperti kenyataan bodoh Tun M yang IBM anggap sebagai busuk mulut dan hati. Mai baca : 

"Dr Mahathir Mohamad terus membangkitkan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam minggu-minggu terakhir ini. Ini termasuk pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Tmbalan Perdana Menteri dan Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai peguam negara. “Dengan tindakan ini, Najib dengan berkesan memberhentikan siasatan berhubung kehilangan berbilion ringgit yagn dilaburkan oleh 1MDB serta kemunculan RM2.6 bilion dalam akaun Najib.


“Sekarang tiada tindakan undang-undang boleh diambil terhadap Najib kerana dakwaan-dakwaan itu tidak dapat dibuktikan. “Tetapi tindakan ini membuktikan terdapat asas dalam dakwaan-dakwaan yang dibuat padanya,” katanya. Mahathir, bekas Perdana Menteri keempat, berkata keadaan ini tidak pernah berlaku sebelum ini. Katanya, kedaulatan undang-udang kucar-kacir dan orang ramai tidak mampu melakukan apa-apa untuk menegakkannya kembali. " KENYATAAN DARI TUN. DI PETIK DARI MALAYSIAKINI.

kESIMPULANNYA,  IBM berpendapat tindakkah segala kenyataan Tun yang diatas itu seperti seorang yang sudah nyanyuk, busuk mulut, busuk hati dan tidak relevan lagi??? Apa yang sebenarnya Tun  mahu dari Ds Najib? Sama-sama kita fikirkan. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
''PERPECAHAN MELAYU SEKARANG INI ANGKARA TUN M . TUN MAHATHIR YANG KIAN LUPA"

11 comments:

  1. Ahooooiiii.....ikut nafsu lesu, ikut hati mati
    So, tuan ikut mana

    Cuma satu aku harap, jangan mengata org sebagai nyanyuk sbb kita tak tau lagi kalau Dia izinkan nyawa kita ke tahap itu

    Sekarang ni khalayak rakyat bersetuju, Najib dah mengatasi undang2....biasanya org jenis ni takkan lama kerana dia akan tersungkur sendiri kelemasan kerana sedikit hal saja nanti.
    Kadang2 tak payah utk buat judgment trhadap Najib sbb mulut sendiri yg mnjadi longkangnya.
    Diulangi, semakin banyak juak2 pengampu Najib bercakap, semakin banyak rahsia yg terbongkar, dan semakin benci rakyat kpd Najib
    Tunggu 30 hb.....selamat bersara

    ReplyDelete
  2. ibm ~ aszzam adzzam,

    Memang betul le tu. Dah masuk 90 lebih. Itu tanda2nya manusia dah nanyuk. Sebenarnya Tun yg mengatasi2 undang2...dai sudah lupa bahawa dia bukan PM lagi. Jadi, apabila segala tuduhan2 yg tak beradsa itu dtg dari Tun, memang confirm...mulut dialah yg macam longkang. Kami bukan pengampu, tapi membetulkan keadaan & menangkis segala 'perpepsi' yg tak betul yg direka2 oleh pemimpin seperti Tun yg korang angung2kan....Orait...kita tunggu 30hb....kita tgk siapa yg kena....tunggguuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiiii....tuan jgn main langgar je sbb marah...ingat sirah
      Tak semestinya 90 itu umur utk org mnjadi nyanyuk, ada juga yg 50 an dah nyanyuk
      Mulut longkang Tun akan sentiasa didengari dan diingati
      Apa yg aku musykil sangat, tuan dah seperti gunung berapi,meletup2 bila terkait nama Tun
      Elaun belum masyuk ke

      Delete
  3. ibm ~ adzzam adzzam,

    Sebab umur dia (Tun) dan 90 lah suruh dia zip mulut dia tu. Cakap dia dh tak relevan lagi. Dia (Tun) adalah batu api no 1 negara skrg ni. Apa pun,,,jom kita solat maghrib dulu.....dh masuk waktu ni....wasallam.

    ReplyDelete
  4. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alhamdulillah. IBM baru habis dolat maghrib. Sempat juga 'berdoa' agar Tun cepat2 bertaubat dan balki ke pangkal jalan supaya beliau tidak di gelar 'batu api no 1' negara.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trbaik, doakan juga Najib, cakap bia teghang...kata p.ramlee

      Delete
  5. ibm ~ adzzam adzzam,

    Salam, salam sehati sejiwa. Rakyat berdoa agar Najib terus kekal dan rakyat juga berdoa agar Tun M cepat2 'bertaubat'....kerana dh menjangkau 90 tahun...tak reti2 ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah bermakna para alim ulama yg dah bersara dan berumur 90 tidak digalakkan mengajar dan bersuara demi kebenaran tapi cuma lihat saja semuanya dilacurkan?
      Pok Nik dulu pun brtentangan pendapat dgn Tun, brlainan prinsip politik, berbahas, bertengkar dan serang menyerang.
      Persamaan ke dua2 nya, masing2 akan hadir ke majlis satu sama lain jika dijemput.
      Allahyarham diketahui sangat menghormati Tun M, begitu juga sebaliknya

      Delete
  6. ibm ~ adzzam adzzam,

    siapa kata tak boleh. Hanya Tun sahaja yg cakap tak boleh. dia ingat dia pandai sangat. diera Pok Nik jugalah pembangkang mengeklar Tun sebagai 'Maha Firaun'. Sehingga akhir hayat Pok Nik dia berkata, lebih baik berkawan dgn DAPigs yg kafir daripada berkawan dgn UMNO. Itu adalah gara2 Tun M yang antikan PAS...ada ingat???....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiiii.
      Tun cakap dgn ilmu dan didampingi oleh penasihat yg baik
      Apa sebab PAS marah bebeno dgn Tun
      Sebab Tun banyak kali telanjangkan PAS
      Contoh, PAS dakwa Tun dan Umno tolak Islam dan jatuh kafir. Apa sebab dakwaan ni.
      Puncanya hudud.
      Tun M dan penasihat agama buat penyelidikan apabila draf Enakmen undang2 Syariah Kelantan 1993 dihantar kpd kerajaan utk meminta diluluskan undang2 ini di peringkat persekutuan. Di dalam draf inilah terdapat 'seakan2' undang2 hudud yang akan dibuat di Kelantan dan negara.

      Tun M jawab dan serah balik draf tersebut dan minta disemak semula kerana berlaku beberapa kelemahan dan definasi yg kurang tepat dgn hudud Al Quran.

      Masalahnya, penyerahan balik ini dianggap penolakkan kr atas draf tersebut. Diputarbelit dan Tun M , Umno serta kerajaan dilabel sebagai kafir dan menolak Islam.
      Ada nampak, Tun serah dan minta baiki tapi pemimpin PAS sudah pusing cakap.
      Tuan ada ingat, Hj. Hadi kata jika dapat rampas Terengganu, hudud akan dijalankan di negeri itu...sebelum ayam berkokok. !!!
      Maknanya, menang je hari ni, malam tu juga hudud on.
      Apa jadi, sampai kesudah, hudud gagal dijalankan, ayam yg berkokok dah naik serak, dan dah digulai pun.
      Spin lagi, kerajaan Umno halang!!!

      Sekarang ni, aku yg tak berilmu ni nak tanya, hudud yg PAS nak buat ni pure tak.
      Musykil sebab mereka sebut hudud utk org Islam sahaja.
      Tuan boleh buat carian di media ttg ni, ustaz Azhar, Kazim, Nik Aziz dan ramai lg kecuali Hj. Hadi, kata Hudud utk semua rakyat.
      Mana satu ni. Aku sokong hudud, dan penerimaan aku hudud utk seluruh rakyat seperti Piagam Madinah la jugak. Tuan?

      Tun tak pernah antikan PAS cuma dia dengan keras menegur mereka kerana guna agama utk kepentingan politik.
      Najib pun dah mula ikut, ada yg baik tapi ada yg rakyat dapat hidu sebaliknya.
      Bagi aku kita ambik dan bersangka baik saja.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...