Thursday, August 20, 2015

TARIK BALIK SAMAN : KENAPA, GUAN ENG TAKUT KE?

KHAMIS, 20 OGOS 2015
IBM bukan nak jadi 'pak sibuk' atau 'batu api'. Tapi, cerita dan isu-isu sensasi  yang melibatkan pembangkang apatah lagi pemimpin Cin DAPigs ini, patut kita war-warkan dan perbesarkan. Sebagai seorang penulis blog, sudah menjadi tanggungjawab IBM untuk war-warkan kepada umum biar kita semua tahu apa tujuan dan motifnya pembangkang menyaman dan terus menyaman. Kerja mereka saman, saman Utusan Malaysia, saman Berita Haarian, saman TV3 dan banayak lagi agensi-agensi kerajaan dan orang persorangan (pro kerajaan) yang mereka (pembangkang ) saman. Maka, IBM terpanggil untuk meneliti isu saman-menyaman yang melibatkan pemimpin pembangkang terhadap seorang tokoh politik dari UMNO. Diberitakan Ke­tua Menteri, Lim Guan Eng hari ini menarik balik saman fitnah yang difailkan tiga tahun lalu terhadap bekas Ketua Pemuda UMNO negeri, Datuk Dr. Shaik Hussein Mydin. Persetujuan untuk menarik balik saman berkenaan dibuat di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Nordin Hassan di kamar hakim di Mahkamah Tinggi di sini dengan kehadiran peguam Tan Hong Jin mewakili Shaik Hussein dan peguam Simon Murali bagi pihak Guan Eng. Hong Jin ketika ditemui di luar Mahkamah memberitahu pemberi­ta, Guan Eng bersetuju menarik balik kes berkenaan tanpa sebarang syarat dan kedua-dua pihak bersetuju untuk menanggung kos masing-masing. 

Penghakiman persetujuan yang dibuat adalah penyelesaian penuh dan muktamad atas klausa tindakan (untuk memulakan tuntutan) dan kedua-dua pihak tidak akan membuat sebarang tuntutan atau memulakan sebarang tindakan baharu antara satu sama lain berhubung kes ini,” katanya kepada pemberita di sini. Pada Disember 2012, Guan Eng memfailkan tuntutan saman terhadap Shaik Hussein yang kini merupakan Ketua UMNO Bahagian Bagan dengan mendakwa Shaik Hussein memfitnah beliau menerima rasuah daripada Syarikat Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) membabitkan proses bidaan tanah di Taman Manggis, di sini. Kenyataan Shaik Hussein itu disiarkan oleh portal berita propembangkang Malaysiakini pada 5 Oktober 2012 (Seperti keratan akhbar dibawah) Selain itu, difahamkan, tanah di Taman Manggis terbabit sepatutnya dibangunkan bagi projek perumahan rakyat (PPR) fasa kedua namun dijual Kerajaan DAP Pulau Pinang kepada KLIDC bagi projek pembinaan hotel 19 tingkat, enam tingkat hospital persendirian dan lima tingkat tempat letak kereta. Sementara itu, Shaik Hussein ketika ditemui berkata, beliau gembira dan bersyukur atas tindakan Guan Eng yang tidak meneruskan kes saman terbabit. 

Beliau menerima surat daripada peguam Guan Eng untuk menyelesaikan kes ini bersama pada ming­gu lalu dan beliau bersetuju kerana tiada permohonan maaf serta syarat yang dikemukakan juga tidak susah. Jadi beliau berharap Guan Eng selepas ini dapat memberikan fokus kepada tugas beliau sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang dan tidak menyaman ramai orang lagi selepas ini,” katanya. Kesimpulannya, kenapa Guan Eng tiba-tiba mengubah pendirian beliau untuk tidak meneruskan saman tersebut? Adakah beliau takut dan tahu bahawa beliau (Guan Eng) tidak boleh menang dalam kes tersebut? Dan...dari pihak Datuk Dr Shaik pula kenapa diterima penarikkan balik saman Guan Eng tersebut? Tidakkah terfikir di fikiran beliau ini adalah satu-satunya untuk mengajar dan menutup mulut pemimpin Cina DAPigs ini yang terlalu angkuh, celupar dan rasis. DAPigs akan meneruskan samannya terhadap musuhnya apabila mencongak, mengkaji bahawa mereka boleh menang sesuatu kes. Mereka akan terus saman. tiada maaf bagi mu. Tapi, kes ini, Guan Eng tahu dia akan kalah.

Maka, beliau ajak selesai diluar Mahkamah. . Pandai betui Cina DAPigs bangsat ni ye. Apapun, ianya telah berlalu. Tidak boleh di kembalikan. Jadikan ia sebagai pengajaran bagi kita semua. Tapi....ingat, pembangkang seperti DAPigs sentiasa mengintai dan mencari peluang mencari kesilapan kita orang-orang UMNO. Ayuh! berwaspada. Sekian. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"INGAT CINA INGAT KOMUNIS"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...