Friday, February 12, 2016

PRESIDEN PAN TERIMA NOTIS BANKRAP???

JUMAAT, 12 FEBRUARI 2016
ADAKAH Mat Sabu bakal menuruti jejak Khairuddin, yang dikatakan jadi “anjing” kalau ada org yg selesaikan masalah bankrap?  Notis kebankrapan telah pun diserahkan kepada Mat Sabu bertarikh 3 Februari lepas, tetapi bekas Timbalan Presiden PAS itu tidak mematuhinya.
Dari sumber: Selasa lepas, Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu telah membuat drama dengan mencampak mikrofon ketika ucapannya dalam himpunan desak bebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim di depan Penjara Sungai Buloh. Mungkin ada alasan yang kukuh kenapa dia atau nama timangannya Mat Sabu buat begitu. Portal Agenda Daily melaporkan, Mat Sabu kini sedang menghadapi tuntutan bankrap atau muflis selepas gagal membayar hutang saman fitnah bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar.
Laporan itu menyebut, peguam Wan Ahmad, Noor Hazira Abu Haiyan berkata notis kebankrapan telah pun diserahkan kepada Mat Sabu bertarikh 3 Februari lepas, tetapi bekas Timbalan Presiden PAS itu tidak mematuhinya. Beliau kemudian memfailkan petisyen pemiutang ke atas Mat Sabu untuk mendapatkan wang RM200,000 yang diputuskan mahkamah sebelum ini. Mahkamah Tinggi telah menetapkan 11 Ogos depan untuk sebutan kes kebankrapan itu. Mahkamah sama pada 20 Mac dua tahun lepas, memerintahkan Mat Sabu dan bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali membayar ganti rugi berjumlah RM200,000 kepada Wan Ahmad kerana memfitnah beliau berhubung isu Projek IC di Sabah.
Pesuruhjaya Kehakiman Lee Heng Cheong ketika membenarkan saman Wan Ahmad, memutuskan bahawa plaintif berjaya membuktikan kesnya terhadap Mohamad atau Mat Sabu dan Mustafa selaku defendan. Mahkamah juga memerintahkan kedua-dua defendan itu membayar kos berjumlah RM50,000 kepada Wan Ahmad. Pada 5 Mac 2013, Wan Ahmad memfailkan saman dengan mendakwa Mat Sabu mengeluarkan kata-kata fitnah dalam artikel bertajuk ‘Wan Ahmad Tidak Boleh Dipercayai’ dan ‘Ragu Peranan SPR – Wan Ahmad Omar Mesti Letak Jawatan’ dalam Harakah edisi Jumaat 1-3 Feb 2013 selepas ditemu ramah pada 29 Jan 2013.
Dalam penyataan tuntutannya, Wan Ahmad mendakwa defendan mengeluarkan perkataan fitnah bahawa beliau tidak boleh dipercayai kononnya kerana terbabit dengan pengeluaran kad pengenalan biru dalam ‘Projek IC’ di Sabah.- SUMBER.
P/S - ibm percaya Mat Sabu@Mat Sabun akan salahkan orang lain. Maka, adalah ini salah Najib jugak?....huhuhuhu...Mat Sabu ada jawapanya. Dari saya ~ IBM #UMNOpjutetapdihatiku#kita1hati#kekalnajib.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...