Friday, May 27, 2011

Nik Ajis mengamalkan 'KRONISME'

ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T DAN SALAM UKHWAH

DARI MEJA IBM :

"Nak jadi Timbalan Presiden atau Naib Presiden itu masalah kedua, yang penting ada calon supaya pengalaman di Kelantan boleh dibawa ke Pusat" - Nik Aziz


Mursyidul Am Pas sokong Datuk Husam Musa dan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah tanding Naib Presiden dalam pemilihan parti bulan depan

Realitinya, pemimpin PAS merupakan orang politik yang tidak bertanggung jawab kerana mempunyai naluri untuk tamak kuasa dan harta membatasi kepertanggung jawaban melunaskan amanah yang rakyat . Pemimpin PAS yang selalu mengambil peluang memperkudakan keyakinan orang ramai atas perjuangan mereka yang kunun kunun berlandaskan ‘Al Quran dan Sunnah’ kini sah dikategorikan dalam rumpun amalan kronyism, terutama menjaga kepentingan sendiri.

Ini terbukti bila Datuk Nik Aziz Nik Mat menyokong penuh dan merestui dua Exco Kerajaan Negeri, Datuk Husam Musa dan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah untuk bertanding sebagai Naib Presiden dalam pemilihan parti itu pada 3 Jun depan.

Alasan beliau, katanya, Kelantan ada kerajaan Pas, oleh itu perlu ada pemimpin Pas Kelantan dipusat dan juga bagi menyumbang pengalaman dan pentadbiran parti. Apapun alasan yang di beri oleh MB Kelantan, Datuk Nik Aziz, jelas menunjukan bahawa beliau memang mengamalkan 'Kronisme' dan lebih teruk lagi bila beliau menuduh pemimpin-pemimpin UMNO mengamalkan 'Kronisme'. Inilah yang dikatakan, kata paku papan serpeh, kata orang awak yang lebih.

Yang nyatanya, tindakan MB Kelantan Nik Aziz ini sebenarnya memperlupuri amalan Muawiyah Abi Suffian diKelantan, yang memulakan pemerintahan hierraki Khalifah Ummaiyah dalam menghalalkan amalan dinasti dan menghentikan amalan musyawarah Khalifah Ar Rashidin. Nik Aziz memang HAMPEH..!!
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...