Wednesday, May 25, 2011

Pengunaan semula 'Syiling 1 sen'. Apakah benar-benar membantu kenaikan harga barang??

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam Ukhwah.

Datuk Dr. Maamor Osman - Setiausaha Agung (PPIM)

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menyifatkan tindakan kerajaan untuk mengembalikan pengunaan syiling satu sen tidak memberi apa-apa kesan dalam kenaikan harga barang. Setiausaha Agungnya, Datuk Dr. Maamor Osman berkata, kerajaan hari ini banyak 'cuba-cuba' dalam membuat satu-satu keputusan.

Menurutnya, apakah penggunaan syiling satu sen itu dapat membendung tindakan peniga daripada mengambil kesempatan daripadakenaikan harga barang di pasaran kini.? Beliau seterusnya berkata, memang sudah menjadi budaya peniaga untuk mengambil kesempatan dalam mengejar keuntungan.

Tan Sri Muhyiddin Yassin - Tim. Perdana Menteri

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberitahu, kerajaan sedang menimbang cadangan penggunaan semula syiling satu sen dalam usaha mengurangkan beban rakyat akibat kenaikan harga barang.

IBM : Kurang jelas apa yang dimaksudkan oleh TPM dan sejauh manakah keberkesananya jika syiling satu sen di perkenalkan kembali, dan bagaimanakah peranannya..? menunggu penyelasan yang se lojik-lojiknya dari pihak kerajaan. Ingat !..rakyat sentiasa menunggu dan menanti keputusan yang akan di buat oleh kerajaan. Harap-harap kerajaan membuat satu keputusan yang bijak. Tungguuuu!
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...