Tuesday, May 31, 2011

Nato mohon maaf bunuh kanak-kanak

DARI MEJA IBM :


Assalamu'alaikum w.b.t dan salam ukhwah

KABUL - Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara ( Nato), semalam, memohon maaf atas serangan udara yang membunuh 14 orang awam di barat daya Afghanistan, minggu lalu. Tentera laut Amerika Syarikat (AS) melancarkan serangan undar selepas mendakwa mereka diserang militan sehingga menyebabkan 12 kanak-kanak dan dua wanita terbunuh. Cukupkah dengan hanya meminta maaf..?

Logo Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara ( Nato)

Nato mendakwa keselamatan orang awam menjadi keutaman. Presiden Afghanistan, Hamid Karzal mengecam hebat serangan udara itu dan memberi amaran terakhir kepada tentera bersekutu supaya berhati-hati ketika mengempur musuh. Bagi mereka, gempur, dan bunuh, minta maaf kemudian.

Kesimpulannya, mahukah tentera bersekutu ini mendengar amaran yang telah di buat oleh Presiden Afghanistan itu..?....kerana mereka-mereka ini, terutamanya tentera Amerika Syarikat memang berdendam dengan orang-orang Islam. Mereka tidak kira orang awam ke ataupun militan. Yang mereka tahu misi mereka adalah untuk menghapuskan umat Islam di dunia ini. Bilakah negara-negara Islam akan bersatu..???
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...