Sunday, May 29, 2011

Menipu, menipu dan menipu. Itulah yang boleh dibuat Anwar

DARI MEJA IBM :


Cebisan dari akhbar Suara Keadilan

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam ukhwah

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar berbohong lagi. Dia terlalu 'Desperate' untuk ke Putrajaya. Anwar menabur janji ketika beliau berceramah di Muar Johor baru-baru ini. Sekali lagi dia berjanji akan menurunkan harga bahan api (minyak) sekiranya PR memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Menurutnya, langkah tersebut bakal dilaksanakan dalam tempoh 24 jam selepas memenangi PRU ke-13 nanti. Beliau menuduh Kerajaan BN telah mengambil kesempatan daripada peningkatan harga bahan api global untuk menaikkan harga bahan api dalam negara yang menghasilkan Petroleum.

Persoalannya, kenapa nak tunggu sehingga Pakatan Rakyat memenangi PRU ke-13 nanti..?..kenapa tidak dilaksanakan dahulu kepada negeri-negeri yang dibawah pemerintahan PR..?..laksanakan dulu, kalau berani turunkan harga di negeri-negeri berikut. Saya mencabar Anwar untuk memberi bukti bahawa di negara-negara pengeluar minyak yang lain tidak menaikkan harga minyak di negara mereka dan tidak mengikut harga pasaran dunia. Ini adalah satu janji orang gila seperti Anwar yang selalu memperdayakan rakyat demi tujuan politik dan kepentingan peribadi beliau. Mari baca petikan cabaran yang dibuat oleh Datuk Maslan, Ketua Penerangan UMNO terhadap kenyataan dan pembohongan Anwar.

PETIKAN DARI UMNOLINE :

Pembangkang Dicabar Turun Harga Barang Di Negeri Diperintah

“Jangan tunggu selepas pilihan raya kerana mereka sudah dapat perintah empat negeri itu, saya cabar mereka cari duit dan beri subsidi agar harga barang di empat negeri itu turun,” - Datuk Maslan


LABIS, 25 JanPembangkang yang memainkan isu kenaikan harga barangan bagi meraih sokongan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, dicabar supaya terlebih dahulu menurunkan harga barang di empat negeri yang mereka perintah.

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan berkata kalau hebat sangat pembangkang, sila segera turunkan harga barangan seperti harga petrol di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata sebagai permulaan, beliau mencabar kerajaan di empat negeri tersebut menurunkan harga petrol di negeri masing-masing dengan cara memberi subsidi kepada pengusaha stesen minyak. Kalau ini boleh dilakukan oleh Anwar, dia akan menjadi 'Hero' kepada rakyat Malaysia.

Saya nak tanya Anwar, ada berani kah..?...tapi...saya yakin Anwar dan pemimpin-peminpin PR yang lain tak akan berani menyahut cabaran ini, kerana ini adalah satu helah dan penipuan mereka terhadap rakyat jelata. Kepada rakyat, harap bersabar dengan Kerajaan yang sedia ada, jangan terpedaya dengan janji-janji PR, insyallah kerajaan BN akan membuat yang terbaik untuk rakyat semua.


SEBAGAI SEORANG 'PUNAHSIHAT' KERAJAAN NEGERI SELANGOR, SAYA CADANGKAN ANWAR DAN KHALID GAGAP MEMULAKANNYA DI NEGERI SELANGOR. TURUNKANLAH HARGA MINYAK DAN BARANG-BARANG KEPERLUAN YANG LAIN. PERCAYALAH...NEGERI SELANGOR AKAN BANKRUP..!!


7 comments:

  1. nuar mana ada duit melainkan duit yahudi!!!!

    ReplyDelete
  2. Salam,

    jemput ke blog saya:

    gerakanantidap.blogspot.com

    TQ.

    ReplyDelete
  3. turun harga minyak?? haha..minyak rambut boleh lah Anwar kasi turun harganya bro..boleh tawar menawar lagi..hehe..

    pinjam gambar akhbar Haramkah bro..t/kasih

    ReplyDelete
  4. eh?? sorry bro..akhbar Suara Keadilan rupanyer ;))

    ReplyDelete
  5. Pejuang Revolusi 1957 : Salam. Itu sebab dia ingin sangat jadi PM. dia boleh jual Malaysia, dpt duit byk dan lepas tu cabut lari ke luar negara.

    ReplyDelete
  6. cicit Maharajalela : W'kumusalam. Terima kasih. Insyallah saya akan ke sana...:)

    ReplyDelete
  7. hilbert : Memang betul tu. Minyak rambut yg juga boleh di gunakan utk meliwat mangsanya. Hehehe....

    Tak ada hal punya...silakan...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...