Tuesday, July 16, 2013

TIADA MAAF BAGI MU!!..KERAJAAN DIGESA BERTINDAK TEGAS TERHADAP 2 EKO CINABENG BANGSAT NI!!

SELASA, 16 JULAI 2013
KALAU  setakat minta maaf, tak payah lah...boleh belah. Senang je ye. Hina agama orang lain, lepas tu minta maaf. Apa, dia ingat kita umat Islam di negara ni tak ada maruah? Gampang punya cinabeng. Inilah perangai cinabeng dari spesis DAPig yang kurang ajar dan biadap. IBM setuju sangat bila Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) mendesak dan menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap  pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee kerana mempersendakan umat Islam dan bulan Ramadan di laman sosial Facebook.  Presidennya, Datuk Ibrahim Ali (gambar kanan) berkata kerajaan juga perlu menolak permohonan maaf Alvin Tan dan Vivian sebelum mengenakan tindakan undang-undang kepada pasangan tersebut kerana ia bukanlah kali pertama mereka menghina agama Islam. Pada pandangan beliau bukan sahaja minta maaf yang penting pihak kerajaan kena ambil tindakan dulu melalui apa sahaja bentuk tindakan yang ada, sama ada JAKIM atau Akta Hasutan sekalipun. Bukan hina umat islam, lepas itu buat kenyataan media melalui siaran TV. PERKASA tolak!, katanya pada sidang media, hari ini.

PERKASA tolak permohonan maaf Alvin Tan dan Vivian Lee yang menghina Islam melalui juadah'Bat Kut Teh'.Peristiwa ini bukan pertama kali berlaku, sebelum ini akhbar The Star pernah mengeluarkan iklan babi panggang sebagai buffet Ramadan. Isu baling babi dalam masjid, semuanya diselesaikan dengan minta maaf, tambah beliau.  Semalam, pasangan itu hadir di pejabat SKMM di ibu negara bagi memberi keterangan. Pasangan itu didakwa memuat naik gambar mereka makan Bak Kut Teh beserta kapsyen yang menyentuh sensitiviti umat Islam di laman sosial berkenaan, baru-baru ini. Sementara itu, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Jailani Johari (gambar kiri) berkata mereka boleh didakwa mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia. Kesalahan itu memperuntukkan hukuman denda RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.


Kesalahan itu memperuntukkan hukuman denda RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. Mengulas lanjut, Ibrahim berkata kerajaan tidak perlu terlalu bertolak ansur dalam isu terbabit apatah lagi ia melibatkan soal kesucian agama Islam iaitu agama rasmi negara.  Justeru, Ibrahim berkata permohonan maaf pasangan kontroversi itu hanya akan diterima sebaik sahaja tindakan undang-undang dikenakan kepada mereka yang bersikap biadap dengan menghina umat Islam. Adakah ini budaya di Malaysia yang mana boleh melanggar undang-undang kemudian cukup dengan minta maaf.? Menurut Datuk Ibrahim lagi, beliau cukup kesal di mana kedua-dua individu ini minta maaf dan diberi peluang untuk menyiarkannya di televisyen.

Dalam isu sensitif ini, Kerajaan kena bertindak tegas, supaya perkara ini tidak berlaku sebab kita semua bimbang sampai satu masa nanti rakyat yang akan membuat tindakan. Kita mendokong undang-undang sebagai yang dinyatakan dalam rukun negara. Dalam pada itu,  Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani  Patail (gambar bawah) hari ini berkata pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee boleh didakwa mengikut banyak undang-undang termasuk Akta Hasutan akibat mempersenda umat Islam dan bulan Ramadan di laman sosial Facebook.  Bagaimanapun, katanya beberapa pertimbangan perlu dibuat terlebih dahulu. Tan dan Lee pernah mencetuskan kontroversi video lucah mereka di Singapura sebelum ini, memuat naik gambar sedang menjamu bak kut teh yang disertakan logo halal di laman sosial Facebook beberapa hari lalu sehingga menimbulkan kemarahan masyarakat Islam negara ini.

Oleh itu, IBM nak ingatkan kepada pihak yang berkenaan jangan diberi muka pada pasangan biadap Cinabeng ini. Dakwa sahaja mereka ini, dan difahamkan juga pihak PDRM telah membuat kenyataan pada hari ini supaya pasangan tersebut tampil menyerah diri di pejabat Kontigen Polis di Ibu negara untuk disoal-siasat. Harap, lepas disiasat jangan lepaskan begitu sahaja. Sumbat dua tiga hari di dalam lokap. biar mereka rasa dan alami keadan di dalam lokap. Lepas tu mahkamah terus dakwa dan bicarakan mereka di Mahkamah. Bersalah, humban mereka berdua ke dalam penjara Sungai Buloh. Kepada Cina-cinabeng diluar sana, berfikir dahulu sebelum nak ulangi perkara yang boleh menyentuhi sensativiti kaum lain.

Kalau tak suka tinggal di Malaysia ini, berambus dan berhijrahlah ke negara lain. IBM rasa negara ini  akan lebih aman tanpa kerenah-kerenah yang sengaja di timbulkan oleh Cina-cinabeng untuk membuat umat Islam marah dan akan menuduh orang-orang melayu di negara ini 'rasis'. Siapa sebenarnya yang 'rasis' ni?......Fikir-fikirkan dan renung-renungkan ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...