Thursday, February 5, 2015

ANWAR AL-JUB TANGGUH JUMPA SPRM? KENAPA PULAK? KATA, BILA-BILA MASA BOLEH. TAKUT KE? DASAR PENIPU!!

KHAMIS, 05 FEBRUARI
LAGI pasal Anwar al-juburi ni. Mula-mula beria-ia menawarkan diri untuk memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kekayaan 'luar biasa' yang dimiliki oleh bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin. Tetiba, break pulak. Kononnya nak focus dan ingin menghabiskan masa dengan keluarga. Al-maklumlah, dah nak masuk penjara. Sebenarnya, ini adalah permainan Anwar yang ingin mendapat simpati dari pihak yang berwajib. Anwar mencari jalan bagaimana hendak melepaskan diri bersabit kes liwat II nya itu. Disini, IBM nampak permainan kotor Anwar. Kita sedia maklum bahawa Anwar tidak sebulu dengan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir yang kini menjadi musuh no 1 beliau. Seperti yang kita tahu, penyingkiran beliau daripada kabinet yang mana semasa itu beliau adalah Timbalan Perdana Menteri adalah angkara dari Tun Dr Mahathir dan kuncu-kuncunya termasuklah Tun Daim dan ada beberapa bekas Menteri lagi. 

Tak payahlah IBM sebutkan nama-nama mereka. Kini, pergolakan diantara Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak dengan  Tun Mahathir dilihat agak serius. Tun Mahathir dilihat begitu lantang mengktitik dasar DS Najib menerajui negara, berbelanja boros dan banyak lagi. Dan dengan lantang juga Tun M menyuarakan tidak lagi 'menyokong' DS Najib. Lantas, bekas Menteri kewangan, Tun Daim masuk jarum dan menambahkan lagi keruh suasana buat masa ini. Ekoran dari itu, Anwar al-jub mengambil kesempatan, menangguk di 'air yang keroh' bagi mengeruhkan lagi keadaan supaya pertikaian diantara DS Najib dan Tun Mahathir menjadi lebih buruk dan dik kerana tertekan membawa kepada perletakan jawatan DS Najib sebagai Perdana Menteri atau DS Najib di gulingkan. Tapi, itu tidak akan berlaku. DS Najib bukannya bodoh tanpa berfikir panjang untuk bersama Anwar al-jub untuk melawan Tun Mahathir dan Tun Daim. Apabila melihat musuh lamanya menekan DS Najib, Anwar seolah-olah bersimpati dan ingin menjalinkan persahabatan yang agak diragui bersama Najib. 

Anwar tangkas bersuara, dan menyatakan beliau sanggup memberi kerjasama dengan SPRM bagi membongkar akan kekayaan luar biasa yang di miliki oleh Tun Daim. Antara kekayaan yang di miliki oelh bekas Menteri Kewangan itu, ialah memiliki sebuah Bank di Tanzania. Wow! kaya betul le Tun Daim ni ye. Bila ditanya samada benar Anwar ada membuat rundingan terus dengan beberapa pemimpin-pemimpin UMNO, cepat-cepat Anwar nafikan. Tapi, dari penyelidikan yang begitu lama telah IBM buat, semuanya itu adalah bohong. Anwar berbohong. Beliau tidak mempunyai bukti-bukti yang kukuh untuk mengheret Tun Daim ke Mahkamah. Itu semua sendiwara dari Anwar. Kalau ianya terjadi, berkemungkinan Tun Daim juga akan 'menyelak kain' Anwar kerana banyak lagi penyelewengan dan salah laku Anwar semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri. Jadi, apabila IBM terbaca di portal-portal tempatan hari bahawa Anwar menangguhkan perjumpaan beliau dengan SPRM, itu adalah lakonan dari Anwar. Beliau tidak mempunyai apa-apa bukti untuk di serahkan kepada SPRM. 

Disamping itu, IBM terdengar dari seorang rakan IBM yang kini menjadi penyokong tegar Anwar al-jub, tapi kini dah kendur sikit, kecewa kerana ada projek yang beliau inginkan dapatkan dari Anwar di tolak, maka ada beberapa kumpukan yang akan meninggalkan PKR sebaik sahaja Anwar di penjarakan di Sungai Buloh. Itu berita terkini yang IBM dapat. Akhir kalam, selamat beristerehat kepada peliwat tegar, Anwar al-jub dan selamat bercuti panjang di sana. Jika panjang umur, kita jumpa lagi. Tapi, masa tu Anwar dah tua, dah tak larat. maka, berkecailah impian anwar al-jub untuk menjadi Perdana Menteri. Jadi Perdana Menteri di penjara pun jadilah. Huhuhuhu! Kesiannnn dia! Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...