Sunday, February 8, 2015

MAT SABU@MAT SABU 'MELUAT TINGGAL KAT M'SIA, NAK HIJRAH KE NEGARA LAIN? SILA...SILAKANLAH....

AHAD, 08 FEBRUARUI 2015
EHHH...EHHH...betul ke apa yang IBM dengar ni. Dengar kata, Mat Sabu@Mat Sabun sudah 'meluat' tinggal di Malaysia dan ada ura-ura akan berhijrah ke negara lain. Kalau betul, bagus le tu. Dipersilakan. Dan, IBM pasti ramai yang akan buat 'kenduri' kesyukuran kerana tiada lah 'pencacai' pakatan haram seperti Mat Sabu ni kat Malaysia. Akan aman dan tenang Malaysia ni. Sebab musababnya akan perhijaran Mat Sabu ini kerana tidak tahan menghadapi dan menunggu keputusan perbicaraan kes liwat II bosnya, Anwar al-jub. Mengikut kata Mat Sabu ni, jika ditawarkan, beliau akan berada di luar negara dan tidak perlu lagi balik ke Malaysia. Tapi, ada ke negara yang menawarkan manusia seperti Mat Sabu ni untuk menjadi rakyat mereka? Sudahlah Mat Sabu. Janganlah cakap tak serupa bikin. 

Kalau kamu tu terlalu 'ekstrem dan fanatik' dengan si peliwat tu, lebih baik kamu tawarkan diri kamu untuk masuk dan ikut sekali Anwar al-jub ke Penjara Sungai Buloh. Duduk kat dalam penjara tu biar Nuar kerjakan 'jubuk' hang tu. Itukan kegemaran Anwar dan satu pengorbanan nak suci dari kamu untuk Anwar. Tak habis disitu, IBM dapat tahu, semasa berceramah bersama Anwar dalam program jelajah 'Rakyat Hakim Negara' di Permatang Pauh yang mana dikhabarkan dihadiri seramai 500 orang penyokong. Ops! ramainya. Di ceramah tersebut, Mat Sabu memuji Anwar al-jub, kononnya Ketua pembangkang itu begitu cekal dan amat di kagumi kerana mengambil keputusan untuk lari ke luar negara apabila negara ini tidak selamat. Ini, katanya bukan takut, tapi, strategi politik. Strategi taik kucing hang! Sementara itu, Anwar al-jub semasa dalam ucapannya memberitahu kepada penyokong-penyokongnya beliau ditawarkan jawatan sebagai Penasihat Agama di Turki dan mendakwa bekas Presiden Indonesia, B.J Habibie pula menasihati Anwar untuk menentap di negara itu (Indonesia). 

Bagus le tu. Dipersilakan kedua-dua ekor manusia ni. Kak Wan Jijah dan anak-anak beranak yang lain macam mana pulak? Tak kan Kak Wan Jijah nak biarkan Anwar 'anugerah tuhan' itu bersendirian di negara orang? dan...Mat Sabu, macam mana dengan si Normah tu? Tak kan nak tinggalkan dia bersendirian di Malaysia ni? Huhuhu!. Kesimpulannya, jika benar-benar Mat Sabu dan Anwar al-jub sudah 'meluat' kat Malaysia ni, berambuslah. Tapi, Mat Sabu je. Anwar pula meluat atau tidak terpaksa tinggal kat Sungai Buloh kerana disitulah tempat Anwar beristerihat. Tak sabar nak tunggu hari Selasa ni. Duup..daap..duup..daap jantung IBM dibuatnya. Korang semua macam mana? Berdebar tak jantung korang? Bagaimana jika Mahkamah bebaskan si peliwat tu? Aduh!!....tak tahu le apa nak cakap nanti. Sabo je lah. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...