Friday, February 6, 2015

HADI DIBERI AMARAN OLEH DAPIGS SUPAYA HADIR MESYUARAT. ADUHAI! PAS DIPERLEKEH LAGI!!

JUMAAT, 06 FEBRUARI 2015

SEJAK kebelakangan ini kita nampak DAPigs begitu ghairah menyerang PAS dan mengkritik Presidenya, Hj Hadi Awang. Bermacam-macam isu yang DAPigs ketengahkan serta mencari salah seolah-olah DAPigs tidak lagi menghormati rakan kongsi mereka iatu PAS.  Sejauh mana PAS boleh bertahan? Mana maruah PAS yang selama ini melabelkan diri mereka sebuah parti yang memperjuangkan Islam? DAP sentiasa mengintai dan kan 'membalun' PAS kaw-kaw kerana setiap kali pakatan bermesyuarat, Presiden PAS tidak hadir. Bila di tanya, alasanya itu hak Presiden PAS untuk tidak hadir dan uzur, kononnya. Lantas, semalam IBM dapat sedikit maklumat bahawa satu mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat akan dan telah ditetapkan pada hari Ahad ini, 08 Februari 2015. DAP dengan lantang memberi 'amaran' jika Presiden PAS Hj Hadi Awang tidak hadir, maka mesyuarat tersebut tidak akan diteruskan. Itu amaran yang diberi oleh Setiausaha Agung DAPPigs, Lim Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang. 

Persoalanya, adakah amaran tersebut serius atau nak tunjuk siapa bos?  Kerana dari apa yang IBM tahu dari sumber dalaman dari PKR, hadir atau tidak Presiden PAS di dalam mesyuarat tersebut, ianya tetap akan diteruskan. Bermakan, kenyataan oleh Guan Eng bahawa mesyuarat tidak akan diteruskan tanpa hadirnya Hj Hadi Awang, adalah 'gimik' semata-mata. DAPigs lebih gemar jika Presiden PAS itu tidak hadir. Pendirian tersebut telah dibuat oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP. Jesteru, DAP ada modal untuk menghentam Presiden PAS itu. Walaupun kenyataan dari Setiausaha Organasasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke bahawa CEC telah meluluskan resolusi yang mana kehadiran PAS dalam mesyuarat tersebut di mestikan dan sebarang keputusan yang dicapai dalam Pakatan Rakyat (PR) mesti dipersetuji oleh PAS. Kan itu satu paksaan namanya? Seolah-olah kehadiran PAS dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat dilihat seperti 'lembu di tarik hidung'. DAP & PKR kata ok, PAS mesti angguk. Sedangkan, kalau mengikut rekod kehadiran mesyuarat PR, Guan Eng lah yang paling banyak ponteng (tidak hadir). Jadi, kenapa isu Hj Hadi tidak hadir mesyuarat di perbesar-besarkan oleh DAP? Itulah buli namnya. PAS ada faham?

Kalau inilah berterusan dan PAS terus di buli oleh rakan kongsinya, apa ke jadahnya PAS masih terhengeh-hegeh dan masih nak bersama di dalam Pakatan haram? IBM tahu, ini bukan masalah IBM dan sudah tentu para pengikut PAS akan berkata, kenapa orang UMNO/BN nak sibok-sibok pasal mereka? Betul tu...mereka (penyokong PAS) ada point dan pandangan mereka sendiri. Tapi, fikir-fikirkanlah. Mana maruah korang (PAS) semua. UMNO korang pandang hina, korang kafirkan, tapi bila orang kafir seperti DAPigs ini terang-terang menghina korang, diterima dan sanjung tinggi. Tak faham...betul-betul tak faham pendirian orang-orang dan pemimpin-pemimpin PAS ni.  Kenapa takut dan tunduk kepada Cina seko ni, Guan Eng dan partinya DAPigs?. Jawapanya ada pada korang. Wassalam ~ IBM

2 comments:

  1. ibm - kenapa manusia marah bila diumpamakan dengan lembu? bukankah lembu juga makhluk seperti pokok, buah-buahan dan lain2? lembu menggambarkan makhluk yang bodoh dan tak pakai otak. itu sebabnya manusia marah jika digelar lembu. malangnya, pas tidak pulak menunjukkan sikap marah sedangkan hampir setiap hari maruahnya telah dilembukan oleh dap. malah lebih malang, presidennya sendiri disamakan dengan babi (cinapun marah bila disamakan dengan babi walaupun daging babi adalah makanannya), dengan gelaran babi berjanggut, babi tua dan lain2. adakah pas sangat2 bagus sifat kesabarannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~usin,

      Salam. Itulah kelemahan yg ketara dari juak-juak PAS ni. Mereka ingat mereka pandai, alim dan dijamin masik syurga. Tapi, mereka tidak sedar mereka di 'lembukan' oleh DAPigs....sebaliknya mereka (PAS) menyalahkan org Umno pulak punca pertelingkan mereka dgn DAPigs...PAS memang bodoh sombong.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...