Sunday, February 8, 2015

PAS TERUS BERGOLAK. KUMPULAN PasMa DISYAKI MAHU JATUHKAN HADI.

AHAD, 08 FEBRUARI 2015

PAS terus bergolak. Parti Se Islam Malaysia atau lebih dikenali sebagai 'Parti Ajaran Sesat' (PAS) dikalangan penulis-penulis blog yang kini sudah berpecah dua iaitu kem Hj Hadi Awang dan kem PasMa yang diketuai oleh Pharolrazi Zazawi. Pagi ini dilaporkan para penyokong kuat HJ Abdul Hadi Awang berkumpul di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur menjelang mesyuarat jawatankuasa pusatnya hari ini (dijangaka bermula petang ini) bagi menunjukkan sokongan kepada Presiden mereka itu. Mereka berhimpun kerana mengesyaki terdapat beberapa anggota parti itu yang mahu menjatuhkan Hadi. Bantahan yang diketuai oleh Ketua Pemuda PAS Kuantan Fadhli Ibrahim turut mendakwa seorang anggota jawatankuasa pusat Hatta Ramli sebagai penggerak utama usaha itu. Mereka membawa plakad anti-Hatta dan mahu beliau dan “orangnya” dipecat. Selain Hatta, kumpulan itu menjadikan Timbalan Presiden Mohamad Sabu, Naib Presiden Husam Musa dan dan Pengerusi NGO PasMA Pharolrazi Zawawi sebagai sasaran. Maka, disini kita dapat lihat betapa tidak kestabilannya PAS sebagai sebuah parti yang kononnya memperjuangankan Islam dan ingin mengantikan UMNO bagi pihak masyarakat melayu dan Islam amnya. 

Bagaimana mereka hendak menerajui negara sedangkan terang-terang mereka (PAS) dibuli oleh rakan kongsi mereka iaitu, DAPigs dan PKR. Mana mungkin PAS boleh jadi pemerintah yang berjaya. Sedangkan mereka sesama mereka bercakaran dan berpuak-puak. Jadi, kemana sebenarnya arah perjuangan PAS dan PasMa ini? Siapa di antara mereka ini yang menjadi peneraju dan pemimpin untuk terus memimpin ahli-ahli dan penyokong mereka? Oleh itu, IBM ingin menyeru kepada pemimpin-pemimpin dan penyokong PAS supaya kembali ke perjuangan asal PAS. Jangan mimpilah nak menjadi pemimpin negara, kerana pemimpin-pemimpin PAS tidak mempunyai kredebiliti untuk memimpin negara. Dan, lebih baik PAS bersendirian, keluar daripada pakatan dan jadi pembangkang secara 'lone ranger'. Dengan itu, PAS tidak tertekan dan tiada siapa yang akan buli mereka. Cuma apa yang IBM lihat disini pergolakkan dan persengkitaan diantara PAS dan PasMa didalangi oleh satu pihak yang berkepentingan dan ingin memusnah PAS dari 'Politik' akan merugikan mereka sendiri. 

Bagi mereka (pembangkang), para ulama didalam PAS dilihat sebagai 'batu penghalang' bagi pakatan untuk merampas negara ini daripada tangan Barisan Nasional (BN). Sebab itu mereka (pembangkang) menggunakan sepenuhnya pengaruh PAS untuk menjahanamkan UMNO/BN. Tapi, alhamdulillah, tuhan tidak mengizinkan. BN terus kukuh, terus dipercayai oleh rakyat dan mereka (rakyat) mahu BN terus menerajui negara agi pihak mereka. Laungan BN boleh terus kedengaran, tapi, laungan 'takbirrr' daripada PAS sudah kurang di dengari kerana mereka sudah berpecah. PAS juga harus sedar, manusia yang durjana seperti Mat Sabu, Musa Husam dan Pengerusi NGO PasMa, adalah musuh-musuh di dalam PAS yang harus singkirkan. Mereka-mereka ini adalah 'tali barut' dan barua bagi pihak Anwar al-jub. Anwar ingin melihat PAS tersungkur ke bumi dan lenyap terus dari politik tana air. PAS harus ingat semuanya itu. Dalam isu dan pergolakan ini, PAS harus duduk dan berfikir, siapa yang untung dan siapa yang rugi? PAS.... carilah jawapannya. IBM tahu ini bukan urusan IBM kerana IBM pun sebenarnya bencikan PAS, benci dari gaya dan cara orang-orang PAS berpolitik. Harap maklumWassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...