Friday, August 21, 2015

APA MAHSISWA NI TAHU. ASYIK NAK PROTES PASAL WANG DERMA RM2.6 BILLION, BAGAIMANA DENGAN ISU DEIG YANG MELIBATKAN WANG RM30 BILLION. ITU DUIT RAKYAT.

JUMAAT, 21 OGOS 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA DAN SALAM SEHATI SEJIWA

ADAKAH pembangkang masih menggunakan khidmat para Mahasiswa bagi menyerang kerajaan dalam isu wang derma RM2.6 billion yang dikatakan masuk kedalam akaun peribadi Perdana Menteri, DS Seri Najib? Telah pun diterangkan. Tapi...kenapa masih tak puas hati? IBM ingat Mahasiswa ini buta dan pekak kot. Isu hangat di Selangor, iaitu isu DEIG yang melibatkan wang rakyat bernilan RM 30 billion tak pulak mereka ambil kisah, ini menyibuk pasal dana RM2.6 billion tu pulak..Apa barang mahasiswa ni. Yang mana lebih serius? Isu dana derma tu ke atau isu wang DEIG? Duit rakyat pulak tu. Sumber mengatakan buat masa ini RM7.56 billion duit rakyat Selangor lesap dalam tempoh 12 bulan semasa Azmin Ali menjadi Menteri Besar Selangor. 
Maka, IBM nak seru Rafizi pondan, Tony Pua@Puaka. dan pemimpin-pemimpin Pakatan yang lain. Kenapa korang mendiamkan diri, kemana korang semua? Bila lagi nak muncul untuk menjawab skandal DEIG ini? Berbalik kepada al-kisah Mahasiswa yang ingin menyerang Perdana Menteri di Parlimen, kononnya mereka tidak puas hati, maka Gerakan Mahasiswa Selamatkan Negara (GMNS) hari ini memutuskan untuk mengadakan 'LangkahSiswa' sebagai satu tindakan permulaan protes terhadap kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak beri penjelasan berhubung skandal dana RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadinya. Pengerusinya Muhammad Luqman Nul Hakim Zul Razali mengumumkan protes tersebut akan disertai 100 mahasiswa di depan Parlimen pada Isnin depan. Tindakan ini merupakan tanda kehilangan kepercayaan mahasiswa terhadap Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia. 
Pesan IBM kepada semua Mahsiswa terbabit, jangan buang masa. Elok tumpukan pelajaran korang semua. Apa, korang dibayar oleh pembangkang ke? Jangan jadi 'kaldai' pembangkang. Gunakan pemikiran yang waras, jangan menuduh secara melulu kerana mnasa depan korang akan malap sekiranya korang mengikut dan tunduk kepada pembangkang. Fikir-fikirkan. Kita orang masih menunggu suara dan komen serta penjelasan dari Rafizi dan Tony Pua. Sekiranya gagal, itu menunjukkan kedua-dua eko pencetus fitnah ini bersubahat. Wajib di heret ke muka pengadilan dan letak jawatan terus sekiranya terlibat. Rupa-rupa Pakatan lagi jahat, ganas. Penipu dan pembelit rakyat. Kalau Pakatan menuduh kerajaan BN mempunyai skandal 1MDB, Pakatan pun sama. Mereka ada skandal DEIG. Lagi teruk. Kesian rakyat Selangor. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"PAKATAN RAKYAT PENIPU RAKYAT"

6 comments:

  1. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahaii,

    Tun ada berani ke campur urusan negeri pakatan haram ni? silap2 Tun kena tibai kaw-kaw oleh pembangkang...

    ReplyDelete
  2. Ahaiii
    Bukan ke Najib dah suruh polis tangkap Tun

    ReplyDelete
  3. 30 b duit rakyat
    2.6b tegak2 kencing rakyat

    ReplyDelete
  4. ibm ~ adzzam adzzam,

    Tungguuuuuuuuu! tak lama lagi.kena 'zip' le mulut si mamak putty tu..huhuhu..

    ReplyDelete
  5. ibm ~ adzzam adzzam,,

    Alahaii,
    RM30 billion duit rakyat yg kena tipu hidup2..termasuk ko le. hehehehe...tapi..ko tu bukan org S'gor...org mamak putty kot....wowww!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...