Saturday, September 5, 2015

PANEL SPRM PUJI DS NAJIB LEBIH BAIK BERBANDING TUN MAMAK PUTTY...HUHUHU!

SABTU, 05 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
IBM yakin tulisan ini akan menaikkan kemarahan penjilat-penjilat Tun yang terlalu fanatik. tapi, korang mesti faham, IBM hanya penulis blog, IBM baca dan jelajah segala portal-portal tak kita yang pro kerajaan mahu pun pro pembangkang untuk bahan dan rujukkan serta modal untuk blog IBM. Dan korang juga mesti ingat, IBM bukan pencetus fitnah, tapi, tulisan IBM berpandukan kepada fakta-fakta yang soheh dan dipercayai. Terbaru, kenyataan serta komen salah seorang ahli panel, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang juga panel penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad. Korang mesti faham ye. Itu Tunku Abdul Aziz yang kata, bukan IBM atau sengaja reka cerita. 
Dalam forum bersempena Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) di Putrajaya itu, Tunku Abdul Aziz berkata, pentadbiran Najib memberikan lebih banyak ruang kebebasan berbanding 'regim menekan' yang diamalkan Tun Dr Mahathir. Ketika anda tiba, ada demonstrasi jalanan. Itu tidak akan dapat dilihat ketika zaman Dr Mahathir. Akan ada meriam air, polis dengan pakaian rusuhan. Jadi bagi saya, dari segi pencapaian, ini adalah kejayaannya," katanya kepada semua perserta seminar tersebut. Tunku Abdul Aziz merujuk kepada demonstrasi Bersih 4 hujung bulan lalu. Demonstrasi itu menyaksikan ribuan rakyat berhimpun di kawasan Dataran Merdeka menuntut supaya DS Najib melepaskan jawatan susulan isu dana RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya. 
Berbeza seperti Tun Dr Mahathir. Kata Tunku Abdul Aziz lagi "alatan kekerasan" akan digunakan mantan Perdana Menteri itu bagi mengekang orang ramai. Sejak bermula pada Rabu, peserta persidangan IACC menggesa DS Najib menjelaskan secara terbuka dana tersebut. Pengerusi Gabungan Konvensyen Anti Rasuah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNCAC) Manzoor Hasan sebelum ini berkata, Najib perlu berundur dan membenarkan siasatan AS$700 juta (RM2.6 bilion) yang dipindahkan ke dalam akaun beliau diteruskan tanpa dipengaruhi mana-mana pihak. Beliau berkata, membiarkan DS Najib terus berkuasa boleh menjejaskan siasatan, walaupun penyokong Perdana Menteri menegaskan pengkritik hanya perlu menunggu hingga siasatan selesai. 
Bagi IBM, kenyataan Manzoor Hasan itu seperti suara dari mamak Tun Mahathir yang mahukan DS Najib turun takhta. Lantak dialah. Itu hak dia bersuara. Tak menjadi kudis pun kepada DS Najib. IBM difahamkan 1,200 peserta daripada 130 negara menyertai persidangan anti rasuah antarabangsa itu sejak Rabu dan akan berakhir hari ini, Sabtu. Semalam, Tunku Abdul Aziz berkata SPRM masih menyiasat kes itu dan semua pihak perlu menunggu suruhanjaya itu melengkapkan siasatan. Beliau berkata SPRM "bebas sebagaimana yang anda kehendaki". 
Jadi, kenapa harus kita kecoh-kecoh. Kepada penjilat-penjilat Tun mamak putty, terimalah hakikat bahawa era Tun sudah berakhir. Untuk rakyat mengenang jasa khidmat beliau selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri Malaysia, elok benarlah Tun 'zip' mulut beliau. Dan....beliau harus menerima hakikat bahawa pentadbiran sekarang (DS Najib) lebih baik berbanding dengan beliau (Tun). Jangan mare ye. Wassalam. Ikhlas dari saya ~ IBM

11 comments:

  1. aku tak heran kalau mamat tua ni yg cakap, he ix EX DAP and now very friendly to goverment. Madey ada cabar dia suruh tunjukkan bukti salah laku & penyelewangan semasa pentadbiarannya dulu, otherwise "shut up you:!" ..kena sebiji dgn Madey. sampai sekarang tak menyahut cabaran Madey. Mamat ni kalau cakap omputih mengalahkan loghat mat saleh original, aku tak pernah dengar mamat tua ni cakap melayu, macama pula agak nya ye. Oh ye apa jasa mamat tua ni dgn negara ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ AZMAN MOHD,

      Salam,

      Boleh diterima pakai you punya komen. tapi, jasa sesorang tu kadang2 kita terlrepas pandang. Mungkin bagi pandangan awk berbeza. Tapi, sekurang2 dia sudha insaf semasa beliau bersama DAPigs...tentang loghat tu, itu hak dia...lantak le pekat matsaleh what so ever.....

      Delete
  2. ibm ~ ramlan aziz,

    Salam. T.kasih kerana sgt setuju dgn komen AZMAN MOHD

    ReplyDelete
  3. Azman Mohd,
    takkan kau nampak mamat tua tu punya jasa.Banyak bro jasa dia untuk bangsa dan negara,aku bagi kau contoh satu je k,jasa dia yang paling besar ialah menutup mulut dan mata diatas kepingchangan yang tengah berlaku.Kalau dia bersuara confirm tak cukup tanah dia kena perambat.HEhehe itu cuma pandangan aku je nak terima ok tak terima pun takpe.
    SALAM SEHATI SEJIWA UNTUK SEMUA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least Tunku dh kembali ke pangkal jln. Tun yg satu ketia dulu terlalu berpengaruh, satu dunia kenal si mamak kutty seko ni...tiba2 apa yg beliau hajati tidak kesampian...sanggup dia menghuru-harkan negara...nk robohkan negara...mamak jenis apa dia ni?...memang betui lah kata org...Tun sudah lupa...Tun mudah lupa dan sudah nyanyuk....

      Delete
  4. Setuju dgn tuan admin yang sungguh budiman,
    Kalau dia kembali kepangkal jalan demi bangsa,ugama dan negara alhamdulillah kita terima cuma jgnlah kerana pangkat atau jawatan,Takpe marilah kita bersangka baik sesama umat kerana sejujur mana perbuatan kita hanya ALLAH saja yang maha mengetahui segalanya.

    ReplyDelete
  5. ibm ~ adib hakeemi,

    Itu sudah semestinya kerana Tunku Aziz bertindak mengunakan akal fikiran, bukan dgn perasaan yg penuh dengki seperti Tun mamak putty tu....ALLAH memang maha mengetahui....ALLAH tahu apa yg terpendam didlm hati Tun mamak. hatinya hitam....

    ReplyDelete
  6. Salam tuan admin yang sungguh budiman,
    Saya terima kalau itu pandangan TUAN admin yang sungguh budiman cuma saya reserve kan saja pandangan saya kepada diri saya sendiri.Bukan apa takut kalau saya luahkan nanti ada yang fikir saya ni nak mendahului TUHAN pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ adib hakeemi,

      Saya pun begitu. Kita tidak boleh mendahului hukum Allah....

      Delete
  7. Salam tuan admin yang sungguh budiman,

    Baguslah kalau begitu,walaupun kita sering mempunyai berlainan pandangan at least ada jugak hal yang kita boleh bersependapat.Syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...