Tuesday, August 18, 2015

TUN M AKUI SUKAR UNTUK SINGKIR NAJIB. ALAHAI..INGATKAN DAH ZIP MULUT DIA. BERSUARA LAGI??

SELASA, 18 OGOS 2015
TAK habis-habis melalak si tua bangka ni. Ingatkan dia dah 'zip mulut' nya apabila disarankan oleh Pak Habib berbuat demekian. Memang muka tak malulah si Tun ni. Hari dia (Tun) akui bahawa langkah untuk menyingkirkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi undi tidak percaya di Parlimen tidak akan berjaya.  Menurut bekas Perdana Menteri itu, wakil rakyat pembangkang mahupun Barisan Nasional (BN) gagal untuk mendapatkan majoriti mudah bagi membolehkan kedudukan Najib digugurkan. Pendapat awam masih kukuh mahu Najib meletak jawatan sebagai perdana menteri. Akibatnya timbul cakap-cakap tentang perbentangan usul undi tidak percaya terhadap beliau di Parlimen. Ini adalah sangat sukar kerana hampir semua ahli Umno seolah-olah terhutang budi kepadanya. Sementara pembangkang tidak mempunyai ahli yang mencukupi untuk meluluskan usul itu," Caka-cakap kosong dan bodoh si Tun boleh dibaca menerusi posting terbaharu di blog chedet.cc.

Ramalan bekas Perdana Menteri paling lama berkhidmat dan dah nyayuk itu dibuat selepas timbul kekecohan kononnya terdapat 20 wakil rakyat BN yang didalangi seorang tokoh Umno mengatur gerakan menggulingkan kerajaan melalui cara undi tidak percaya di Parlimen dengan sokongan wakil rakyat pembangkang. Berita mengenai konspirasi berkenaan pertama kali didedahkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Ampang pada Ahad lalu. Beliau berkata, rancangan itu dijalankan dengan cara untuk mendapatkan akuan bersumpah daripada ahli Parlimen pembangkang, serta cuba menarik ahli Parlimen BN menyokong mereka bagi menumbangkan kerajaan sedia ada melalui 'jalan belakang'. 

Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, beliau mendapat maklumat itu daripada sumber yang sangat boleh dipercayai. Tapi, bagi IBM, biasalah tu. Sikit sahaja berita yang belum ada kesohehannya, maka pembangkang mengambil kesempatan, termasuk si tua bangka (Tun M) membesar-besarkan lagi cerita tersebut. Ini semata-mata nak mengaburkan mata rakyat bahawa kerajaan Najib sudah tidak boleh diterima lagi oleh rakyat. Puiii! taktik apa ke jadah namanya ini? Kalau iapun, tungulah PRU ke-14 nanti. Kita tengok siapa yang akan tumbang nanti. Fikir-fikirkan. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"INGAT LUPA INGAT TUN MAHATHIR. SEMEMANGNYA TUN SUDAH LUPA"

18 comments:

  1. Hidup TUN.Teruskan bersuara,aku rakyat singapura akan terus menyokong TUN untuk terus membongkar kemungkaran.Hdup TUN...

    ReplyDelete
  2. Ahaiiii....dengkinya (pinjam perkataan tuan jugak )
    Apa agaknya yg Tun dah buat dgn hidup tuan sehingga benci sesangat dgn dia.
    Pengalaman aku, biasanya yg meracau marahkan Tun ni org yg tak dapat jawatan dlm politik zaman Tun.
    Ada juga yg benci,....ramai ni...sebab tak dapat tender perniagaan
    Paling best, penyokong Anwar la, ada yg totok drpd totok2 yg trdpt di bumi ni
    Hehehe..ada yg benci sebab dah baca Hikayat Nujum Syed Syeikh yg boleh mramal mcm Nostradamus
    Harap2 tuan tak termasuk dlm mana2 kategori,mungkin benci2 sayang kut.
    Tu sebab semua perkembangan Tun tuan tahu

    ReplyDelete
  3. ibm-adzzam adzzam,

    Salam. Bukan dengki. Tapi....mengenangkan erta Tun M dah berakhir. Betul ni....ibm dah buat survey...rata2 mengatakan Tun patut 'zipi mulut ' dia yg celupar tu. Tun sendir yg dengki akan kejayaan DS Najib. jadi, ramai yg minta agar Tun berhenti bercakap dan cepat2 bertaubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang Melayu mudah dikaburi dengan benda yg baik2 depan mata..

      Delete
  4. ibm~adib hakeemi,

    Salam. Kpd rakyat melayu S'pre harap jaga tepi 'kain' sendiri. Jgn cuba nk campur hal dalaman negara org lain. Nasib melayu S'pore pun tak terjamin. Mulut melayu S'pre ditutup rapat oleh pemerintah Cina S'pore. Melayu tiada kuasa di S'pore. Melayu S'pre terang2 dibuli. Maka, jgn cuba2 nk jadi hero pulak. wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii...baru teringat, tuan marah sgt sebab tuan pernah menyumbang utk parti dan negara tapi tak dihargai.

      Tak patut, tak patut....Tun memang tak patut hargai mereka yg sentiasa ungkit sumbangan yg telah dibuat

      Delete
    2. Tuan Mail,
      Banyak masyuk? Kalau tak..sori la..sekurang2 nya tuan benarkan anti-Jibby komen,tak mcm blongang ie UnSpinner, Keruak2, takkan dia publish..thank

      Delete
    3. Untuk TUAN ADMIN YANG BUDIMAN,Awak kena ingat sesungguhnya kita sebangsa dan seugama,bukan niat saya jaga tepi kain orang.Maaf ckp cara awak menulis menunjukkan ciri-ciri seorang yang angkuh.Kalau tak suka dgn komen saya tak perlu lah disiarkan.Alhamdulilah walaupun kita melayu singapura tak mempunyai suara disini tapi kita masih boleh hidup untuk mencari rezki yang halal.

      Delete
  5. Saya rasa kadar rakyat marah zaman TDM mentadbir tak sehebat zaman Jibby jadi PM, jangan tuan buat2 tak nampak..tuan boleh nafikan mcm si Aman Yatim (yg tetiba muncul dari Marikh) tapi lagi 30juta rakyat tuan nak letak mana? Saya harap tuan membela Jibby seikhlas tuan, bukan sebab habuan..betulke Ahmad Maslan dan Shahril Samad dapat habuan hari tu? Si Ermie dapat 50k je? Sian...50k pun jadi la..asal duit..senang2 org dapat duit ye? Atau dalam UMNO memang budaya tu biasa? Patutlah 2,6B masuk dalam akaun Jibby sbb apa2 hal nak dakwa dia mmg susah sebab kuasa eksekutif tertinggi. Tapi kalau yg kena pada bukan berjawatan PM, dah lama masuk jel la jawabnya...mmg double standard...pernah tuan tanya diri sendiri kenapa AG kena pecat, PAC lumpuh, SPRM kena ugut..pernah tepuk dada tanya iman? Unless tuan ni mmg makhluk yg Jibby dah pegang telur ..maaf kalau tak betul..thanks

    ReplyDelete
  6. ibm ~ aku,

    Salam. Maaf ye. Saya menulis dgn fakta yg jekas dan betul. Saya tidak ada apa2 kepenting aptah lagi 'masyuk' yg tuan katakan itu. Demi sayangkan parti lah saya sebagai akar umbi bersuara bagi membetulkan keadaan. Kita jgn terlalu cepat melatah. Samalah dgnTun M. Knp dia harus melatah dan menyerang DS Najib secara membabi buta? Berbincanglah dgn cara yg berhemah. Apa, dia ingat dia manusia yg 'perfect'? tidak buat salah semasa jadi PM dahulu? Byk perkara2 yg bodoh Tun lakukan semasa dia jadi PM. Diktator apabila membuat keputusan. Cakap dia sahaj yg betul.Dan.....Tun gagal memperjuangkan hak2 org melayu...gagal....gagal....Wasallam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marahnya tuan, berapi2, bolehlah minta tolong org pencen bantu.

      Orang pencen..aka pesara la tu.
      Najib pun mintak nyawa kat pesara utk terang dasar2 kerajaan...dasar apa tu....yg ada dasar macamana nak belit lidah depan khalayak.

      Tun memang zalim tetapi kezaliman beliau telah memartabatkan negara dan Islam di peringkat dunia.

      Perkara ni tuan takkan boleh spin, kerana legasi dan monumen masih ada.
      Rajin2 lah turun padang bertemu khalayak rakyat dan tuan akan dapat feedback yg sebenar.
      Satu pertanyaan saya, berani ke buat pool antara Tun M dan Najib di blog tuan ni.

      Delete
  7. ibm ~ adzzam adzzam,

    Salam. Saya berjuang didalam parti dgn penuh rasa tanggungjawab. Bukan mengharapkan sesuatu imbohan dari parti. Semasa Tun jadi pemimpjn negara, saya hormati & sanjung beliau. Apabila beliau bersara, ingatkan dia boleh menjadi 'penasihat' kpd pemimpin2 yg baru. Tapi, sayang, ianya menjadi mimpi ngeri apabila Tun tidak setuju dgn PM2 selepas beliau. Tun terus maracu, mengacau akhirnya beliau dim kenali sebagai 'punahsihat' bukan penasihat utk negara. Saya hilang hormat terhadap Tun. Kalau nak membantu, bantulah lah dgn betul dan kalau nak nasihat, nasihatlah dgn berhemah. bukan dgn cara sebegini. menghasut dabn mengajak rakyat ke jalanan utk menjatuhkan DS Najib & kerajjaan yg pernah beliau pimpin. Adalah beliau patut di hormati? My answer is no...noooooooooooooooo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat la apa yg patut

      Pada aku yg Tun telanjangkan mmg nampak depan mata
      Persamaan kedua2nya rteka tak mahu dengar cakap !
      Perbezaannya, Tun mengkaji sebelum sondol
      Najib jawab main petik je, kerap salah dan tersasul
      Tindakan Najib 'menghalang' siasatan pun nampak sangat

      Najib semakin mengelabah dan tersungkur.
      Terbaru, di Kuantan, juak Najib pecah tembelang...cuba kaitkan derma dgn IS

      Isu derma bulan March 2013 tapi IS hanya diketahui aktif bulan 2013
      Cuba nak belit tapi fakta tarikh belit leher Najib semula.

      Di depan 146 KB ni juga juak Najib yg berpngkat dlm bahagian penerangan menekankan secara tegas, derma tersebut bukan utk Umno tetapi derma peribadi dari Pak Arab jua adanya.

      Berikutan itu,Najib gelabah puyuh nak pulang balik derma pak Arab

      Hehehe..boleh pulang semula ye..khabo nye dah pakai USD 30 juta

      Aku tunggu juga bila tuan nak buat bancian antara Najib dan Tun ni


      Delete
  8. Tadi tu bukan Melayu Spore tapi kafir harbi yang pakai songkok seperti Christopher Howard Lim @ Zairil Khir Johari “kunun” mengaku Melayu tapi benci Melayu kerana tak ada setitik pun darah Melayu dalam badannya...kerja mereka tak ada lain dari melaga2kan Melayu dengan Melayu...mereka selalu buat perbandingan ringkas dengan Singapore tapi buat2 lupa Di Spore tak ada satu pun sekolah Cina dan di Spore Melayu hanya tinggal sikit maka tak perlulah ada UMNO...lagi pun di Spore tak ada pengacau kaum dan agama spt kafir harbi DAP maka lebih amanlah Negara itu boleh memacu ke hadapan... “Ingatlah pesanan bekas Naib Pengerusi DAP “Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, tentera siber DAP atau dikenali sebagai `Red Bean Army' dibayar dengan gaji besar untuk menabur fitnah tanpa henti.. kumpulan berkenaan sekitar 200 orang menabur fitnah 24 jam sehari bagi mempengaruhi pemikiran orang ramai..Red Bean Army sebenarnya lebih merbahaya daripada pengganas komunis yang mengganas di Malaysia suatu ketika dahulu...Strategi RBA lebih memfokuskan kepada penjajahan minda secara halus dikalangan orang Melayu terutamanya anak muda agar membenci kerajaan pimpinan orang Melayu.”.. ” Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN..” Ini bukan hanya berkenaan Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order. Tetapi, ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order”... ,” naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk AKMY,
      Anda silap,sesungguh saya adalah melayu yang beragama islam.Saya tiada kepentingan didalam situasi negeri anda.Hanyalah menjadi harapan saya ingin melihat bangsa melayu islam malaysia bersatu, kuat dan maju supaya tidak dipandang rendah oleh bangsa lain.Ikhlas dari rakyat singapura.

      Delete
  9. ibm ~ akmy,

    Salam. T.kasih diatas komen Sdr yg pjg lebar. Memang menyakinkan. Memang tepat sekali. Melayu S'pore memang kali laga. Mereka iri hati melihat kejayaan dan hak2 melayu di negara terbela walaupun ada pihak2 yg cuba utk menghapuskan hak2 istimewa org melayu. Kita tahu musuh no 1 negara skrg ini adalah DAPigs. Kpd Melayu yg menjadi ahli2 parti DAPigs adalah pengkhianat kpd bangsa dan negara. Jadi, kpd melayu S'pore jadilah hamba Cina S'pore selama2nya dan...jgn2 cuba nk campur hal ehwal negara ini, Ma'sia.

    ReplyDelete
  10. Kalau itu yang tuan doakan saya redha,Nak buat camna kalau dah suratan nasib melayu singapura begini selamanya cuma syukurlah singapura dipimpin oleh pemimpin kafir yang tak pandai buat magic seperti duit bertukar jadi aset dan boleh bertukar lagi menjadi unit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar je adib
      Keangkuhan mereka akan terjawab nanti
      Penang dan Selangor dah terlepas ke tgn pembngkang...pun jadi boneka kpd DAP juga
      Semua ni berlaku lepas zaman Tun.
      Bila ditegur mula marah dan salahkan org tua tu walhal nampak jelas kelemahan di depan mata.
      Tambahan zaman Najib, ampu bodek dah jadi trend.
      Juak2 ni pun sama dgn kepala tak segan silu menipu dan menegak benang basah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...