Tuesday, January 12, 2016

ADA HATI SI MAMAT 'MENTAL' NI NAK 'BERDEBAT' DENGAN PM

SELASA, 12 JANUARI 2016
APA, dia ingat dia ni terer sangat ke, popular sangat ke, berpengaruh sangat ke?? Bagi IBM, suara sumbang bekas Naib Ketua Umno Batu Kawan Khairuddin Abu Hassan mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk berdebat secara terbuka dalam isu 1MDB, lupakanlah. Jangan buang masa. Bukan tandingnya si Khairuddin untuk 'berdebat' dengan DS Seri Najib. Kononnya, masih banyak perkara yang tidak terjawab dalam isu berkaitan syarikat pelaburan negara yang sarat hutang itu. Jesteru, beliau mengajak dan mencabar DS Najib Tun Razak, berdebatlah dalam isu skandal 1MDB ini.
 Kata si Khairuddin yang kelihatan seperti 'mental disturb', kalau tak mahu debat dengan Tun Mamak Mahathir Mohamad, mari kita debat dua orang!” katanya. Dan...bersyarat pulak tu. Beliau mahu disiarkan secara langsung supaya rakyat dapat menghakimi. Luahan hati si mamat yang agak 'mental' diperolehi didalam tulisan Facebooknya. Khairuddin berkata DS Najib mesti menjawab secara menyeluruh mengenai isu-isu berkaitan.1MDB. Jawab lah di dalam Parlimen dan siarkan secara terus menerus ke seluruh pelosok tanah air agar kesemua 30 juta rakyat akan memahami kedudukan semasa syarikat bermasalah ini!! 
Beliau menulis dengan penuh 'emosi' dan mengelar DS Najib bangang, takut kena tangkap bawah Sosma pula nanti! Tapi, katanya lagi, hakikatnya DS Najib Tun Razak ini lebih kurang macam itulah!” Beliau membangkitkan bagaimanapun rakyat hendak yakin pada kepimpinan masa kini jika jawapan diberikan berlainan daripada yang dibangkitkan. Apapun, kesimpulannya disini, si Khairuddin ini lah yang patut dikatakan bangang, pengkhianat negara kerana menjual rahsia kerajaan gara-gara begitu lantang mengkritik dan menabur fitnah terhadap Perdana Menteri di dalam isu 1MDB. 
Akhirnya beliau ditahan setelah membuat laporan polis di pelbagai negara, termasuk Biro Siasatan Persekutuan (FBI), Amerika Syarikat, berkaitan isu 1MDB. Bagi IBM orang yang sakit mental sahaja yang cuba nak tunjuk lagak, pandai seterusnya 'berdebat' dengan Perdana Menteri. Dah hilang akal le si mamat seko ni. Wasallam. Dari - IBM #UMNOPJUTETAPDIHATIKU.

3 comments:

  1. Replies
    1. ibm-gabenor johor,

      Salam. Semasa tgh top, dpt mcm2 habuan dari Umno, semuanya elok belaka. Bak kata org..kentut pun bau wangi. Tapi, bila dah bankrupt di kerana perbuatan sendiri, habis semua org dia babitkan....sampai PM pun dia fitnah dan diajak 'berdebat'.....ini mcm org pun ada...

      Delete
    2. betul tu ibm dato khai tu mana boleh berdebat dgn pm.Mana ada standard si bankrupt nak debat dgn si billonaire.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...