Monday, February 15, 2016

DENDAM MUYHIDDIN UNTUK JATUHKAN NAJIB DAN UMNO/BN DISAMBUT BAIK OLEH DAPIGS...

ISNIN, 15 FEBRUARI 2016
KALAU betulah apa yang IBM baca/dengar, memang sahlah bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin dah termakan 'dedak' yang dibekalkan oleh maca-macai nya kecewa dengan UMN)/BN. Oleh itu, DAPigs mengambil kesempatan, ibarat 'menagguk di air yang keruh'. Sumber menyatakan, hari ini DAPigs mengumumkan parti itu akan mengadakan kerjasama dengan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pasukannya bagi menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, pada dasarnya terdapat tiga subjek yang menjadi persamaan diantara Muhyiddin dan UMNO Johor dengan DAP untuk menyerang Najib waktu ini iaitu dalam isu derma politik, 1MDB dan SRC International. 
“Rekrut terkini untuk agenda (jatuhkan Najib) tidak lain iaitu bekas Timbalan Perdana Menteri (Muhyiddin) kerana mesejnya di Majlis Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina di Pagoh bahawa perlu segera menyelamatkan Malaysia daripada menjadi negara yang gagal. “Dengan tiga subjek itu, Pakatan Harapan [DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Negara (PAN)] akan mengadakan kerjasama dengan Muhyiddin dan UMNO Johor,” katanya dalam satu kenyataan media petang ini. Kit Siang yang juga Ketua Ahli Parlimen DAP berkata, kerjasama dengan Muhyiddin dan UMNO Johor secara tidak langsung akan memberi ruang kepada DAP dan  Pakatan Harapan memperluaskan penguasaannya di Johor. 
Katanya, kerjasama dengan Muhyiddin dan pasukannya itu akan turut menambah potensi  pembangkang yang telah pun berjaya memenangi beberapa kerusi di negeri itu pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu menumbangkan Barisan Nasional (BN). Jelasnya, jika UMNO tumbang di Johor pada PRU akan datang, tiada cara untuk BN mempunyai majoriti di Parlimen untuk membentuk Kerajaan Persekutuan lagi. Seperti yang kita semua tahu, Muhyiddin begitu marah kerana digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun lalu, jesteru dengan penuh agresif menyerang kepimpinan DS Najib termasuk berusaha menumbangkan Presiden UMNO itu sewaktu Perhimpunan Agung UMNO 2015, namun usahanya tidak mendapat sambutan. 
Inikah yang dikatakan 'kacang lupakan kulit, marah nyamuk kelambu dibakar'. Aduhai!...yang untung, yang ketawa gembira ialah bangsa Cina yang diketuai oleh DAPigs. Tidakkah TS Muhyiddin sedar itu semua? Sama-sama kita tunggu. Dari saya ~ IBM #PJUtetapdihatiku#kita1hati#kekalnajib.

3 comments:

  1. Orang yg makan dedak selalunya pelupa. Muhyiddin ni ultra Melayu. Sama ada dia yg lupa atau penulis yg lupa. Yg dok merangkak dan menagih undi DAP siapa? Aku sebut DAP sebab di situlah ada 95% Cina Malaysia yg Najib kempunan sangat nak dapat tu.

    ReplyDelete
  2. Betul org yg makan dedak 22 tahun lagi pelupa. PPSMI dibuat.. kemudiaa hapus. Madey xsuka ultra Melayu..tp moheden tnjuk dia mcm ultra melayu.. tp demi dendam mereka bersahabat seketika..


    Muhyidin dendam sbb niatnya nak jd Pi Emm lebih awal spt dirancang Madey tk menjadi. Bila org tk ikhlas mmg akan jd dendam. Ultra melayu itu dulu sbb nak pancing sokongan ahli UMNO. skrg dh jd geng dedak kerala. Apa cerita najib mesti tumbang..Muheden ni elok lah keluar UMNO dr jadi parasit jadian!

    ReplyDelete
  3. Kalau nak sebut dendam, Mat Bashah MB Kedah pun sama. Tapi sebab makan dedak Najib dia dapat jugak jadi MB, hingga rakyat Kedah timbul rasa meluat dgn MB sendiri. Jgn tak tau pulak Mat Bashah ni pun keturunan kerala jugak.

    Peringkat Federal pula Najib semakin mendapat sambutan yg sama, PM yang paling dibenci rakyat. Memang tak ada pemimpin yg suci murni, sebab tu kita kena perbetul mana yg salah, yg lemah. Biar UMNO sentiasa relevan. Menang kita kena setia dgn pemimpin, tapi jgnlah setia membabi buta.

    KALAUPUN Najib tak pernah buat salah, semua fitnah belaka, tapi kita perlu sedar dia LEMAH. Nak terang pasal derma Tok Arab pun tak reti. Kalau orang ikhlas, cerita yg benar, tak siapa akan boleh keluarkan fitnah bertali arus.

    Kalau UMNO terus relevan, dulu, kini dan selamanya, tukar pemimpin yg bermasalah. Ini bukan pertama kali. Jangan biar Najib pimpin kita jadi pembangkang selepas PRU 14 nanti hanya kerana serakah kuasanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...