Tuesday, February 2, 2016

DISAMUN, TAPI.....MACAM DIRANCANG. PANDAI-PANDAI POLIS LAH......

SELASA, 02 FEBRUARI 2016
ADUN DAPigs Disamun, Polis Wajar Siasat Pelbagai Aspek

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan Ng Sue Lim kerugian RM20,000 selepas wang yang baru dikeluarkan dari sebuah bank disamun dua lelaki bermotosikal di sini, tengah hari tadi. Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, Ng meletakkan sampul surat berisi wang di tempat duduk penumpang depan. Ketua Polis Daerah Kuala Selangor Superintendan Ruslan Abdullah berkata, selepas meletakkan wang itu Ng kembali ke dalam bank untuk urusan lain. Beliau berkata, suspek mengambil masa kira-kira 10 minit untuk memecahkan cermin tingkap penumpang depan dan melarikan sampul berisi wang itu.
“Sekembalinya ke kereta, mangsa dapati cermin penumpang depan pecah dan sampul berisi wang sudah tiada,” katanya. Melihatkan kepada penceritaan kejadian seolah-olah sengaja dirancang. Tidak munasabah seorang yang dikenali dalam kawasan sebagai seorang ADUN DAP, beliau terlalu berani meletakkan sejumlah wang tunai dalam nilai yang tinggi di dalam kereta mewahnya lalu meninggalkan keretanya hampir 10 minit untuk menyelesaikan urusan lain. Pihak polis mesti menyiasat motif perbuatan samun dari semua aspek agar ‘cerita kartun’ kerugian jumlah wang tunai sebegitu banyak dapat direalisasikan dengan bukti sebenar. 
Ia nampak seperti ada sesuatu yang cuba disembunyikan daripada pengetahuan pihak berkuasa. Seperkara lagi, untuk apa agaknya jumlah RM20 ribu dikeluarkan oleh beliau? Kenapa kelihatan terlalu bodoh untuk meninggalkan sejumlah wang dalam keretanya tanpa ada sebarang tindakan untuk memastikan wang tersebut selamat dan selamba pula pergi berurusan semula di bank untuk tempoh yang agak lama untuk memungkinkan satu perbuatan jenayah berlaku? Arghh! Mungkin semua ini salah Najib lagi….SUMBER
P/S - Biar pihak Polis menyiasat dgn terperinci. Pembangkang ni memang terkenal dengan kaki 'spin'. Silap hari bulan kita pulak yang dipersalahkan. Tapi..IBM yakin ada sesuatu yang tak kena dalam kes samun ADUN DAPigs ni. Lantak pi le korang. Dari saya - IBM #UMNOpjutetapdihatiku#kita1hati#kekalnajib.

2 comments:

  1. Team IT / blogger cai PREPAID-POSTPAID Berbayar Mamak Madey:

    CELAH GELEGAR

    DIN TURTLE

    OUT SYED THE BOX

    THE SCRIBE A KADIR JASIN

    KLUANGDIAMON

    JEBAT MUST DIE

    PUTRA MERDEKA

    JELAPANG.



    tp dlm semua..ini CELAH GELEGAR , PUTRA MERDEKA, KULANGDIAMOND dikira cai blogger yg paling aktif dengan purata 3-4 entry tajuk/fitnah dalam masa 24 jam, 7 hari.

    Kaedah ini supaya blog mereka sentiasa 'fresh' di update top list dlm list2 pautan, so pencacai mereka takkan putus 'bekalan' momentum fitnah dan kebencian pada Najib harus di garap setiap minit.. baru momentum benti itu kekal sampai PRU14.


    Ini strategi cai2 mamak pro mukeris madey. Pulangan lumayan jd cai dedak expired Madey.. sbb pelaburan utk jatuhkan Najib peruntukan berjuta2 RM. Sokongan dr kroni2 KLASIK MAdey.. seperti Vincent Tan, Francis Yeoh YTL, BERJAYA.. selain dr dana kekayaan 'semulajadi' Madey MamakZalim ini, dan Mukeris sendiri.. abng2nya MIrzan, Mokhzani semua taw 'anak bapak' mesti billionaire..!


    Please take note la bloggers pro UMNO BN tulen.. jgn tido.. mesti mau BIJAK.. strategik.. melawan PR dan puak MAdey MamakZalim ini.. mereka nk ranapkan UMNO dr dalam korang tido byk sgt!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...