Wednesday, July 3, 2013

TIAN CHUA MESTI TERKENCING BILA DENGAR BERITA INI......

RABU, 03 JULY 2013


KALAU dah Mahkamah kata boleh, apa lagi tunggu. Saman je. Kalau mereka (pembanbangkang) asyik saman orang-orang Barisan Nasional (BN), kita pun boleh. Memang dah sampai masanya mereka-mereka pemimpin-pemimpin yang terlalu  angkuh dan kurang ajar di beri sikit pengajaran supaya mereka tidak sewenag-wenangnya menabur fitnah dan mempelekehkan apa yang kerajaan buat. Oleh itu, ayuh, kita saman sama dia.

LAHAD DATU : UMNO BOLEH SAMAN TIAN CHUA - MAHKAMAH

Mahkamah Tinggi pada Rabu memutuskan Umno boleh memfailkan saman fitnah ke atas Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan dua yang lain berhubung artikel mengenai insiden pencerobohan kumpulan bersenjata Sulu di Lahad Datu. Hakim Mahkamah Tinggi di sini Rosilah Yop berpendapat Umno mempunyai locus standi untuk memulakan tindakan di bawah Seksyen 9 (c) Akta Pertubuhan 1966 menggunakan nama pegawai awam parti tersebut.
Bagi IBM, pemimpin seperti Tian Chua ni memang patut di saman. Dia selalu membuat kecoh dan provokasi terhadap kerajaan dan memang kaki fitnah. Dia juga menampakan bahaw dia juga seorang yang 'rasis' seperti yang diamalkan oleh DAP. Bagi IBM, Cinabeng seperti Tian Chua jangan diberi muka. Bayangkan semasa perhimpunan 'bersih' yang lalu, Tian Chua buat hal dengan mengigit telinga seorang anggota polis apabila beliau  ditangkap.  Bayangkan manusia jenis apa Cinabeng seko ni. 
Oleh itu, kepada Umno, ayuh, jangan tunggu lagi. 'Pucuk di cita ulam mendatang'. Faham peribahasa Melayu ini? Jangan takut kepada Cinabeng seko ni. IBM tahu, Tian Chua tidak akan berasa gentar kerana dia akan dibela dari belakang oleh orang-orang tertentu. Tapi, biar dia tak tidur lena dan 'terkencing' bila mendapat perkabaran ini. Kalau tidak dia akan menabik dada dan akan terus menabur fitnah. Bahaya..bahay Cinabeng ni.
Tak sabar rasanya nak dengar apa reaksi dan tindak balas Tian Chua di atas berita ini dan adakah dia akan memperlekehkan cadangan dari pihak Mahkamah kerana Mahkamah yang membuka pintu bagi Umno untuk menyaman terhadap Tian Chua berhubung artikel yang menyiarkan kata-kata biadap dan fitnahTian Chua terhadap Umno. Satu perkara yang menguris hati IBM dan IBM percaya rakan-rakan pembaca juga rasa terguris dan tersentuh di atas kenyataan (seperti keratan akhbar di bawah) oleh bekas Pegawai Tertinggi Tentera bangsa Melayu pulak tu, mengatakan insiden berdarah Lahad Datu ini satu Sandiwara, sama dengan apa yang Tian Chua katakan. 

Memang mnyedihkan apabila bekas Pegawai Tentera mengeluarkan kenyataan seperti itu. Apa yang dia marahkan sangat dengan Umno/kerajaan? apa yang di tak dapat semasa masih di dalam jawatan? Ini yang IBM tak faham. Kalau ada yang tak kena dan rasa puas hati, terus terng dan ajukan kepada yang berkenaan atau pihak atasan. Jangan membuat kenyataan  yang boleh memudarat dan memalukan kerajaan. Kesimpulannya, terus wahai Umno..pintu telah dibuka, jalan telah di terangi, ayuh, saman je Cinabeng tu. Jangan ada lagi kompromi. Manusia kurang ajar ini mesti diajar dan dihukum ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...