Monday, July 15, 2013

PEMIMPIN CINA PUN KATA ALVIN DAN VIVIAN PASANGAN BIADAP. PATUT DIHUKUM!!

ISNIN, 15 JULAI 2013

MEMANG biadap, sial pasangan Cinabeng dua eko ni. Patut di hukum dan dilucutkan kerayatanya mereka dan diusir dari negara ini. Perbuatan biadap mereka ini bukan sahaja membuat umat Islam di negara ini berang, malah pemimpin-pemimpin sebangsa dengan mereka pun nai angin dan marah diatas kebiadapan mereka yang menyentuh 'sensitiviti' umat Islam di negara ini. Apa sebenarnya motif mereka dan apa yang mereka mahu? Persoalan ini harus kita cari bersama dan juga pihak yang berwajib.

Jesteru, tindakan pasangan kontroversi, Tan Jye Yee dan Vivian Lee mempersenda agama Islam dan bulan Ramadan dalam Facebook baru-baru ini tidak boleh diterima dan mendapat tentangan daripada masyarakat Cina negara ini. Beberapa pemimpin kaum Tionghua turut menyelar tindakan biadab pasangan digelar Alvin dan Vivian itu serta mahu tindakan tegas diambil ke atas mereka demi menjaga keharmonian kaum. Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong (gambar kanan) menganggap perbuatan pasangan itu kurang ajar dan mereka wajar ditangkap serta dikenakan tindakan undang-undang.

Mengikut kata DS Michael, beliau ada berbincang dengan beberapa orang  rakan Cina tentang perkara ini, kesemua mereka amat marah dan menyifatkan perbuatan itu tidak sepatutnya terjadi. Beliau yakin kaum Cina lain juga marah dan menganggap perkara itu cukup kurang ajar. Katanya dua orang ini perlu 'diajar'. Dahulu mereka memalukan kaum Cina, tetapi sekarang melakukan publisiti murahan dengan menghina masyarakat Islam pula, katanya lagi. Pasangan yang sebelum ini merakam adegan seks, baru-baru ini telah memuat naik gambar mereka menikmati hidangan dengan kapsyen 'Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh (sup tulang babi)... wangi, enak dan menyelerakan' di laman Facebook mereka
.
Sambung DS Datuk  Michael lagi, beliau bersetuju jika pasangan itu ditangkap dan dikenakan tindakan undang-undang yang sewajarnya. Apa cara sekali pun, mereka berdua ini perlu diajar dan dihukum. Dahulu mereka pernah memalukan kaum Cina dengan melakukan perbuatan terkutuk, sekarang mereka cuba menggugat keharmonian kaum pula, katanya. Seorang lagi pemimpin kaum Cina iaitu Pengerusi Pertubuhan Social Care, Tan Sri Robert Phang (gambar bawah) berkata, perbuatan Alvin dan Vivian itu sangat melampau dan tidak boleh diterima sama sekali.


Menurut Tan Sri Robert Phang, perbuatan menunjukkan makanan 'non halal' sebegitu dengan kapsyen 'Selamat Berpuasa' sangat melampau. Perkara itu tidak boleh dibenarkan kerana kaum Cina di negara ini harus menghormati ibadat orang Islam yang sedang berpuasa. Saya harap kaum Cina menjaga sensitiviti rakyat dengan tidak melakukan perbuatan menjejaskan keharmonian kaum, katanya ketika ditemui selepas membuat satu laporan polis di Balai Polis Tun Razak hari ini.

Selain beliau, Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Tan Sri Lee Lam Thye  (gambar bawah) berkata, pasangan itu boleh disiasat mengikut undang-undang berikutan laporan polis yang dibuat banyak pihak. "Mereka tidak sensitif dengan perkara yang begitu penting kepada orang Islam dan beliau sebagai pemegang amanah Yayasan 1Malaysia amat kesal apabila perkara ini terjadi. Beliau juga anggap perbuatan mereka itu tidak boleh diterima ramai dan wajar dikecam pelbagai pihak, katanya.

Kalau semalam beberapa blog mengistiharkan perang terhadap kedua-dua haram jadah Cinabeng  ini, IBM pun akan berbuat begitu. Kedua-dua anak Cinabeng haram jadah ni harus di hukum dan hukumannya hendaklah seberat-berat yang boleh. Kita ajar dia supaya menghormati bangsa lain. Mereka perlu ingat bahawa Malaysia ini bukanlah negara yang dimiliki oleh orang-orang Cina sahaja. Mereka dah lupa bahawa keturunan nenek dan moyang mereka datang berhijrah dari negara Cina dan diterima oleh masyarakat melayu yang beragama Islam di negara ini. Jadi, kenapa isu sensitif ini hendak di permainkan di negara ini? Atau ada dalang di sebalik perbuatan mereka ini?

Sepekara lagi, dalam isu sensitif ini, dimana pemimpin-pemimpin PAS dan kenapa mereka diam seribu bahasa. Langsung tidak kedengaran suara mereka. Mana yang dikatakan atau dilaungkan oleh pemimpin-pemimpin PAS bahawa merekalah parti yang memperjuangkan Agama Islam. Kenapa di saat-saat umat dan agama Islam di hina, mereka hilang entah kemana? Bagi rakan sekutu PAS pula, DAP, dah tentulah mereka akan ketawa di belakang. Mungkin juga ini kerja depa. Apapun kita tunggu dan lihat perkembangan selanjutnya kerana IBM difahamkan kedua-dua pasangan haram jadah ini akan di panggil untuk di soal siasat oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multmedia Malaysia (SKMM) hari ini. Sama-sama kita tunggu nanti ~ IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. jangan bagi muka budak dua ekor ni,geram pulak.kita takde nk hina agama lain pun walau mereka makan non halal food.seharusnya kerajaan ambil tindakan dgn lebih tegas..masukan dalam penjara dan masuk pemulihan akhlak ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Rose,

      Memang betul. Kalau diberi muka menjadi-jadi nampaknya Cinabeng ni. Bukan saja masuk penjara dan pemulihan akhlak, kalau boleh kerajaan bertindak tegas, lucutkan kerayaatan mereka berdua dan halu je dari negara ini. Memang biadap dan melampau bangsa Cianbeng ni sekarang. Bagi betis nak peha pulak. Betul2 haram jadah punya Cinabeng.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...