Wednesday, March 26, 2014

BESAR KEMUNGKINAN BOEING DAN MAS BERDEPAN TINDAKAN MAHKAMAH

RABU, 26 MARCH 2014


TRAJEDI KEHILANGAN MH370


BERKEMUNGKINAN Syarikat Boeing dan Malaysia Airlines berdepan tuntutan Mahkamah yang difailkan oleh ahli keluarga Penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing yang dipercayai terhempas di Lautan Hindi. Difahamkan, dokumen Mahkamah telah difailkan di Mahkamah di Chicago. Wakil-wakil dari Syarikat yang berpangkalan di Chicago, Ribbeck Law Chartered telah berada di sini beberapa hari lalu dan telah bertemu ahli keluarga untuk membincangkan butir-butiran tuntutan Mahkamah.


Ribbeck adalah salah sebuah firma undang-undang penerbangan yang terkemuka di dunia. Sumber berkata, tidak semua ahli keluarga 239 mangsa terlibat dalam proses litigasi. Boeing, pengeluar pesawat 777-200, telah berdepan tindakan undang-undang pada masa lalu. Tuntutan terbaharu telah difailkan di Mahkamah Illinois pada Januari tahun ini oleh sekumpulan penumpang penerbangan Asiana Airlines yang mendarat cemas di San Francisco pada 6 Julai tahun lepas. Tiga orang terbunuh dan lebih 180 yang lain cedera. Malang sungguhlah nasib MAS kerana telah mencuba membuat yang terbaik, kini, Mahkamah pula yang menunggu.

Tuntutan insurance sudah pasti akan diberi kepada semua pewaris-pewaris mangsa nahas MH370. Kemuskilannya di sini, apakah bentuk tuntutan Mahkamah yang difailkan oleh keluarga mangsa? Sukar untuk dijawab. Apapun kita tunggu perkembangan selanjutnya. Wasallam ~ IBM

 "TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...