Saturday, March 29, 2014

TERSUNGKUR JUGA AKHIRNYA KAPRAL SINK. LETAK JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI DAP

SABTU, 29 MARCH 2014
GARA-GARA mulut terlalu celupar, bongkak, sombong dan tinggi diri, akhirnya memakan diri sendiri. Jesteru, Karpal Singh tiadak mempunyai banyak pilihan, terpaksa mengundurkan diri sebagai Pengerusi Kebangsaan DAP, sementara menunggu rayuannya terhadap sabitan kes di bawah Akta Hasutan baru-baru ini. Maka, Timbalan pengerusi parti itu Tan Kok Wai, yang juga Ahli Parlimen Cheras, akan menjadi pemangku pengerusi. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada Sabtu, Karpal  memberitahu beliau tidak dapat memegang jawatan Pengerusi Kebangsaan DAP, sehingga sabitan itu diketepikan atau dikurangkan denda di bawah RM2, 000.
Dalam keadaan ini, Karpal secara terbuka mengumumkan bahawa sementara menunggu rayuan beliau kepada Mahkamah Rayuan terhadap sabitan dan hukuman yang telah difailkan, maka beliau mengambil keputusan untuk mengundurkan diri sebagai pengerusi DAP. Sementara itu, Timbalan Pengerusi, Tan Kok Wai, akan bertindak Pengerusi. Itulah mengikut kata Ahli Parlimen Bukit Gelugor dalam kenyataanya semalam. Bagaimanapun Karpal tetap dengan pendirian beliau dan tidak akan merendahkan dirinya dengan memohon kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk dari permohonan kelayakan sementara menunggu rayuannya kepada Mahkamah Rayuan.
Tengoklah betapa ego dan sombongnya pemimpin DAP seko ni yang telah banyak memutar-belitkan politik dan juga telah banyak membuat hura-hara didalam mengendalikan kes liwat Anwar Brahim. Dan akhirnya beliau juga terjerat dan dihukum dik kerana kelantangan mulut dan keegoannya. Padan muka. Didalam kes beliau ini, beliau akan serahkan kepada Mahkamah untuk membuat keputusan mengenai perkara itu, katanya. Pemimpin DAP itu didenda RM4, 000 oleh Mahkamah Tinggi pada 11 Mac , di bawah Seksyen 4 (1 ) (b ) Akta Hasutan 1948, kerana mempersoalkan pengguguran Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak oleh Sultan Perak pada 6 Februari 2009.
Persoalanya yang timbul di kalangan pemerhati dan penanalisis politik. Adakah berakhirnya krier politik bangali seko ini yang selama ini begitu lantang dan berani mengkritik kerajaan dan termasuk jugalah kes sekarang ini. Kita tunggu selepas rayuan Karpal Sink ke Mahkamah rayuan samada diterima atau sebaliknya. IBM mengharapkan rayuan Karpal ditolak dan berkuburlah krier politik beliau sekali gus melemahkan semangat si Anwar Brahim yang terlalu bergantung harapan daripada si benggali tua seko ni. Sama-sama kita tunggu. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...