Thursday, August 20, 2015

TUN MASIH BELUM 'ZIP' MULUT. MASIH MERAPU!!

KHAMIS, 20 OG0S 2015

RAMAI rakan-rakan IBM tanya, kenapa IBM marah dan benci betul pada mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir. Jawapanya mudah. Tun berhenti dari jadi 'batu api'. Tun kena berhenti menghentam kerajaan sekarang yang dipimpin oleh DS Najib Tun Razak. Tun kena berhenti dari bercakap mengenai isu-isu negara yang tak jelas dan tanpa fakta.Tun jangan menabur fitnah seperti isu 1MDB, Wang derma 2.6 billion yang dimasukkan kedalam akaun Perdana Menteri. Semua maklumat-maklumat (palsu) tersebut yang rata-rata adalah datangnya dari pembangkang dibuat modal oleh Tun untuk menyerang Perdana Menteri. Ini yang membuat IBM naik angin. IBM yakin ramai diluar sana juga marah kepada Tun. Cukuplah...cukuplah melamparkan tuduhan-tudahan yang tak berasa itu. Belum ada satu bukti pun yang Tun dapat untuk menyalahkan DS Najib. Semuanya andaian, fitnah dan sengaja untuk menjatuhkan DS Najib. Bagi IBM, dah tiba masanya Tun 'zip' kan mulutnya tu. Tapi...saiapa nak zip kan?
Orang ramai, rakyat dah bosan ,mendengarnya. Hari-hari asyik bawa cerita lama dan yang lapuk dan tak relevan. Cerita terbaru yang IBM dapat hari ini,  mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa ahli-ahli Umno masih sukakan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri. Siapa kata ahli-ahli Umno tak sayangkan Tan Sri Muhyiddin? Dan menurut Tun lagi, satu-satunya kesilapan Muhyiddin sewaktu memegang jawatan itu adalah bertanyakan terlalu banyak soalan. Isu ini (pengguguran Muhyiddin) banyak kontroversinya. Ada yang duit tiba-tiba hilang, ada pula yang tiba-tiba masuk dalam akaun sendiri. Mungkin ada baiknya dia (Muhyiddin) jadi Timbalan dulu, jangan banyak bertanya... inilah kesannya. Tapi katanya, beliau yakin, kalau tanya ahli Umno, ramai masih suka Muhyiddin jadi TPM,” kata-kata dan statement Tun ini korang boleh dapati dari Sinar Harian edisi hari ini, Khamis. Pi beli dan baca.. Bila le orang tua ni nak berhenti dari 'melatah'. 
Seperti yang kita semua tahu, Tan Sri Muhyiddin dipecat daripada jawatannya pada 27 Julai lalu menerusi rombakan Kabinet yang dibuat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Beliau digantikan dengan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Kesimpulannya di atas keceluparan mulut Tun ini, IBM boleh buat rumusan bahawa Tun masih ingat dia masih berkuasa, berpengaruh sehingga segala cakap beliau mesti di ikuti. IBM percaya sekiranya Tan Sri Muhyiddin menjadi Perdana Menteri, Tun akan kacau juga. Sejarah telah menceritakan segala-galan. Terbukti Tun adalah seprang pemimpin yang bersikap 'diktator'. Bagi Tun, semua orang tak betul, dia sorang yang betul, perfect, bersih dan amanah. 
Buat masa ini, segala percakapan Tun yang keluar akan memudaratkan negara, kerana segala keluhan yang keluar dari mulut Tun adalah keluhan yang penuh dengan fitnah. Percayalah, negara jadi hura-hara, ekonomi tak stabil, politik negara berceramuk, ini adalah gara-gara Tun Mahathir. Maka, IBM mengingatkan Tun yang satu ketika menjadi 'idola' dan pujaan IBM (kini tidak lagi) supaya berhenti bercakap. Zip mulut tu, kerana era politik Tun sudah berakhir. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"SEMEMANGNYA TUN MAHATHIR MUDAH LUPA DAN SUDAH LUPA"

12 comments:

  1. buat apa nak tutup mulut wahai pengampu al jibby...yg salah tetap salah setan!

    ReplyDelete
  2. Ahaiii
    Tuan pun dah dilabel baru, dulu tukang bodek ampu Najib sekarang jadi batu api ajak orang benci Tun.

    Ahaiii
    Mulut anak bini sendiri sukar dikunci apatah mulut sendiri....eh! Salah ke.

    Hehehe

    ReplyDelete
  3. ibm ~zgmail,
    Salam. Kena...Tun kena zip mulut. Kerana mulut 'Maha firaun ' ni di kategorikan mcm mulut longkang. Itu sebab mulut ko pun sama kerana ko pencacai & pengampu al-maha firaun (Tun)...Wasallam.

    ReplyDelete
  4. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahai....pencacai 'Maha Firaun' mcm ko ni pun apa kurangnya. Keluarga ko tu elok sangat ke? Kita berbica tentang Tun....jgn campur aduk dgn keluarga pulak. Berhemah le sikit. ahaiii...apa Tun dh bagi ko? Malah selama ini ko ditipu hidup2 oleh Tun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiiii
      Gurau pun tak boleh kalau ada nama Tun
      Perkara ni memang lumrah la tuan, mcm org bercinta jgak
      Semua manis dan wangi
      Kena anak dah 3 mcm2 ayat yg trkeluar

      Hehehe

      Delete
  5. Kesimpulannya : Memang org/rakyat tgh marahkan Tun. Tun pencetus segala2nya. Tun punca melayu berpecah gara2 kes Anwar Ibrahim. Tun punya angkara Pak Lah letak jawatan dan....hampir terlupa....Tun lah punya 'semangat 46 di tubuhkan oleh Tengku Razaleigh. Byk lagi disebabkan Tun. Melayu berpecah skrg gara-gara Tun. memang patut bila pembangkang mengelar Tun 'Maha Firaun'....perangai macam..............!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii
      Seronok jugak dapat usik mengusik dan 'sakit menyakit' tuan ni.
      Baru kena jolok dah meletup, mcmana nak jd pro blooger
      Tengok kadir jasin, dinturtle, mykmu, dr mim, cooool
      Bak kata Mahyudin, lg dijolok Tun lg popular dia, lg bnyak dia brcakap.

      Hehehe, lepas ni Mahyudin pulak kena 'taji'...Azwan dah start dah

      Delete
  6. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahaii,

    Seronok juga dpt 'menyakitit hati' penyokobng tegar Tun mamak tongkang ni ye. hehehe...ibm memang cool, sentiasa cool...tapi, puak2 yg taksub sgt dgn mamak tongkag seko ni nampaknya tak menerima hakikat bahawa dh tiba masanya Tun kena 'zip' mulutnya. Org dah menyampah....cakap dia dh tak relevan lagi...cakap2 tin kosong...dah x popular .maka, ibm sarankan jadilah seperti si Azwan 'pondan' yg tak ada panduan hidup...hidup mamak putty!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii
      Teruskan merapu dan mengampu
      Dah mcm sakit jiwa tuan ni nampaknya.
      Mungkin antara yg dah melahap RM 2.6 b tu kut
      Nak jugak tgk senarai SR, kut2 ada nama IBM

      Delete
  7. ibm ~ adzzam adzzam,

    alahaiii...siapa yg merapu & mengampu ni?....Hehehe...kesian ko ni. ditipu hidup2 oleh mamak putty seko tu. Mamak tu nk kongsi duit RM2.6b tu...tapi DS Najib say...'no'..ko mamak yg dah pencen pi main jauh2...hehehehe....Tun M mudah lupa dan suka menipu....ko tersenarai di antara yg dia tipu....Wow!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...