Saturday, January 15, 2011

Apa nak jadi ni..?..lagi 'ISLAM' dipelekehkan.....

Tindakan Peguam Sentuh Sensitiviti keagamaan


Masjid Al-Ikhlasiah Bukit Kerinci Jalan Pantai Permai

PANTAI DALAM - Satu demonstarsi aman telah diadakan dihadapan Jalan Pantai Permai semalam. Ini adala kerana seorang Peguam yang mengarahkan 'AZAN' diperlahankan di situ.

Perhimpunan selama 15 minit itu disertai hampir 1,000 jemaah Masjid selepas solat Jumaat di perkarangn Masjid dengan laungan penduduk membantah klaporan yang dibuat oleh peguam berkenaan.

Pembantu Imam Masjid, Ramli Kadni berkata, tindakan peguam terbabit yang mempersoalkan laungan 'AZAN' amat menyentuh sensitiviti umat Islam terutama penduduk sekitar. Juga difahamkan peguam itu adalah dipercayai dari sebuah Parti Politik telah menghantar surat bantahan kepada semua pemimpin Kerajaan termasuk Perdana Menteri untuk menyuarakan rasa tidak puas hatinya.

Alahamdulillah, perhimpunan tersebut berjaya dikawal oleh anggota Polis dan tiada sebarang rusuhan berlaku semasa demonstrasi dijalankan walaupun penduduk ada yang bertindak membakar patung peguam tersebut.

Kata ketua Pengerusi Majlis Ayahanda Wilayah Persekutuan, Zakaria Awang, peguam terbabit turut digesa untuk membuat permohonan maaf secara bertulis.

Dan ini di sokong pula oleh Puteri kesayangan si Anwar........

Inilah wajah seorang pemimpin berupakan 'Spesis' Politik Keluarga - Nurul Ezzah Anwar

Nurul Izzah Anwar meminta Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) menjelaskan garis panduan kadar bunyi yang dibenarkan untuk laungan 'AZAN'.

Ini jelas, Nurul Izzah bersetuju dengan bantahan peguam tersebut untuk mengurangkan laungan 'AZAN' dan menyalahkan JAWI di dalam hal ini.

KATA IBM : Perkara ini memang tidak boleh dibiarkan lagi. Pihak tertentu kena berbuat sesuatu. Terlalu banyak kes sensitiviti Islam telah di cemarai oleh kaum2 yang lain di Malaysia. Tapi kita masih berdiam diri....pls..pls...carilah jalan penyelesian. Kenapakah ini boleh berlaku?...jawapannya senang je...Melayu Islam tidak bersatu. Senang di buli oleh kaum2 yang lain.....tentang kenyataan Nurul Izzah tu, biarkan dia, budak mentah, hingus pun meleh lagi. Dia terpaksa ikut di bawah ketiak bapaknya. politiknya belum matang....

2 comments:

  1. Salam ziarah.
    Mohon link ke blog tuan.
    T Kasih

    ReplyDelete
  2. W'kumasllam. Insyallah akan di tunaikan. terima kasih kerana singgah. selamat berjuang..!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...