Thursday, January 6, 2011

Sah, memang sah, Khalid gagap anti slogan 1 Malaysia !!


Katanya : Selangor Tidak Sokong Slogan Hipokrasi.


"Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor tidak akan terlibat dgn sebuah kon..kon..sepp (gagap) yg ti..ti..dak..mencerminkan keadaan dan polisi sebenar Kerajaan Pusat Ba..ba..risan Nasional." - Khalid

Sah, memang sah, si Khalid gagap ni anti slogan 1 Malaysia. Semalam Majlis Mesyuarat Negeri (MMKN) mengulangi ketetapan untuk tidak menerima slogan 1 Malaysia dan disebar luas di dalam negeri Selangor.

Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan tegas mengatakan slogan tersebut tidak mempunyai makna jelas dari segi tafsiran dan pelaksanaan malah ia adalah propaganda BN bagi mempromosi sokongan berbentuk kepartian serta membazir wang rakyat dan pembayar cukai.

Oleh kerana itulah Kerajaan negeri Selangor tidak membenarkan mana-mana agensi Kerajaan dan syarikat berkaitan dengan Kerajaan negeri (GLC) membelanjakan dana rakyat untuk mempromosikan konsep 1 Malaysia yang dilaungkan Barisan Nasional (BN).

Antara fakta yang menjuruskan Kerajaan negeri berbuat demekian adalah :

1. 1 Malaysia slogan hipokarasi yang tidak mempunyai makna jelas dari segi tafsiran dan perlaksanaan.

2. 1 Malaysia propaganda BN bagi mempromosi sokongan berbentuk kepartian.

2. 1 Malaysia membazirkan wang rakyat dan pembayar cukai.

Dalam pada itu, Kerajaan Negeri tidak menghalang pemasangan iklan oleh individu untuk tujuan komersil selagi ia tidak bercanggah dengan mana-mana undang-undang sedia ada dan permohonan boleh dilakukan kepada pihak berkuasa tempatan berkaitan.

Kata IBM : Jelas, memang jelas, si Khalid gagap ni kaki pembohong, hipokrit. Dah le bodoh, bangang, iri hati...memang malang rakyat di Selangor ni mempunyai seorang pemimpin (MB) yang 'bengap' lagi bodoh dan sombong pulak tu......
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...