Friday, January 21, 2011

Kumpulan 'HINDRAF' semakin kurang ajar...

Salam, Salam 1 Malaysia.

Umpama 'beri betis nak peha'....begitulah perangai kumpulan Hindu 'Hindraf' yang tak sedar diri dan terlalu demand kepada Kerajaan sejak kebelakangan ini



9 ahli Hindraf ditahan adakan demonstrasi

Ekoran tidak mengikut arahan polis dan terlalu aggerisif, Polis menahan sembilan ahli Hindu Rights Action Force (Hindraf) termasuk ketua penerangannya, S.Jayathas kerana mengadakan demonstrasi bagi memportes novel 'INTERLOK' pada hari perayaan Thaipusam hadapan kuil di Batu Caves, pada pagi semalam.

Menurut Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, semua yang ditahan berusia antara 18 dan 46 tahun, diperchayai anggota kumpulan itu berdasarkan penampilan mereka yang memakai baju - T Hindraf.

Lebih 20 anggota Polis terpaksa bertindak demekian untuk meleraikan kekecohan selama 10 minit itu yang berlaku sebaik saja Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba bagi melawat tapak sambutan perayaan penganut Hindu itu. Dalam kejadiaan kira-kira 10 pagi itu, pengikut-pengikut Hindraf bertindak merempuh dan menghalang polis yang menjalankan tugas di tempat kejadian.

Sehubungan itu, Polis merampas tiga keping poster dan lima baju - T Hindraf. Salah satu poster berkenaan mengandungi perkataan berbau hasutan manakala selebihnya mengenai 'INTERLOK'.


Ingin di ingatkan kepada kumpulan 'Hindraf' ni. Jangan terlalu naik muka. Kesabaran kerajaan ada batasnya. Kepada ketua Hindraf , tolong kawal emosi ahli-ahli kumpulan kamu. Enough is enough....harap faham-faham le ye....jangan bila nasi dah jadi bubur... - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...