Tuesday, January 3, 2012

Jangan Heret Dan Hasut Rakyat Sertai Perhimpunan 9 Januari : Khalid

TINDAKAN HASUT RAKYAT SERTAI PERHIMPUNAN 9 JANUARI GUGAT KENTENTERAMAN AWAM.


BAGI IBM,  orang yang bodoh dan lemah fikiran sahaja yang akan mengambil bahagian di dalam perhimpunan menuntut keadilan untuk peliwat no 1 negara pada 9 Januari ini. Kalau yang tahu undang-undang dan boleh berfikir, ianya adalah satu kesalahan dan menghina pentadbiran sistem keadilan negara.

IBM sependapat dengan pandangan yang telah diberi oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar supaya orang ramai menjauhi kawasan Mahkamah Tinggi kerana ianya boleh mencetuskan hura-hara negara. Beliau menasihati orang ramai supaya tidak terpedaya dengan hasutan pihak yang tidak bertanggungjawab yang sengaja ingin membawa masalah kepada orang ramai.

Sejak minggu lepas, IBM nampak sudah banyak 'kain rentang' yang digantung di tempat-tempat awam, serta mesej-mesej melalui media sosial yang mnegajak dan menghasut orang ramai supaya berkumpul di perkarangan Mahkamah pada hari Mahkamah membuat keputusan kes bicara Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari ini. Tak lama lagi, hanya tinggal beberapa hari saja lagi.

Mengikut kata DS Khalid, pada hari itu, sesiapa yang terlibat dan menyertai mana-mana pihak untuk meneruskan juga perhimpuanan itu, pihak Polis tidak teragak-agak akan mengambil tindakan yang tegas. Kepada pihak penganjur, IBM syorkan, baik korang batalkan je niat korang tu untuk berkumpul pada hari itu. Apa sebenonya yang korang dapat?, kepuasan?, kepuasan apa?. Kan baik korang duduk di rumah, dengo saja keputusan dari radio-radio, televesyen dan terimalah saja keputusan dengan tangan yang terbuka.

Yang salah tetap salah. Buat apa korang semua menyusahkan diri korang. Bergelut dengan polis dan kena belasah kerana menghalang tugas polis. Lepas tu, korang pulak yang bising dan buat laporan kononnya polis mengkasari korang. Apa le punya bodoh korang ni. Banyak masuk kot?...hehehe.

Tapi, kalau korang berdegil jugak, korang terimalah padahnya nanti. Anwar ke dalam, korang pun nak kedalam jugak ke?...lepas  tu siapa yang nak jamin korang?


SELAMAT BERISTIREHAT DAN BETAPA DI SUNGAI BULOH WAHAI PELIWAT DAN PEMBOHONG NO 1 MALAYSIA, ANWAR IBRAHIM.




Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...