Saturday, January 21, 2012

Karpal Singh Terkapal-kapal (Terkapai-kapai) Untuk Membela Diri...Padan Muka!!!!

Karpal didakwa mengeluarkan kata-kata hasutan semasa krisis perlembagaan Perak.


MAHKAMAH RAYUAN BATALKAN PEMBEBASAN KARPAL, ARAH PEMBELAAN ISU HASUTAN.


EHMMMM....padan muka si benggali seko ni. Bak kata perpatah, "kerana santan pulut binasa, kerana mulut badan binasa". Kini Mr Karpal Singh panas buntut. Tak tidok malam, kata orang utara. Sekarang baru dia tahu tinggi rendahnya langit ni.


Di Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan rayuan dikemukakan Jabatan Peguam Negara terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan dan melepaskan Karpal Singh atas dakwaan mengeluarkan kata-kata hasutan kepada Sultan Perak semasa krisis perlembagaan negeri itu pada 2009.

Dalam penghakiman selama dua jam itu, panel tiga hakim yang diketuai Datuk Ahmad Maarop bersama Datuk Clement Alan Skinner dan Datuk Mohamad Apandi Ali berkata rayuan itu berjaya membuktikan kes prima facie terhadap Karpal, Pengerusi Kebangsaan DAP.
Beliau memberitahu mahkamah keputusan itu dicapai sebulat suara dan mengarah Karpal untuk membela diri. Apa dia ingat dia seorang lawyer dia boleh cakap apa saja yang dia suka. Kau memang cari nahas Karpal. Sekali kau boleh lepas, tapi, tidak kali ini. Apa lagi cerita kamu kali ini Karpal?. Jangan cuba-cuba nak memperkecil dan mempermainkan Sultan kami.

Sekarang, kamu terimalah akibatnya. Sepatutnya orang macam kamu ni tahu berterima kasih  dan rasa bersyukur kerana dapat hidup aman damai juga hidup mewah di bumi bertuah ini, Malaysia. Kamu cerminkan diri kamu tu dulu, dan kaji asal usul diri kamu dan keluarga kamu. Dari bilangannya pula, keturunan kamu di Malaysia, sikit bebeno. Tapi...kami berlagak seolah-olah negara Malaysia ni kamu yang punya.
Maka, elok beno le kamu tu di dakwa dan kamu pertahankan diri kamu. Sombong, ego dan celupar tak kena tempat. Kamu ni memang seorang lawyer, 'lawyer buruk', tak boleh di pakai lagi, dah usang. - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...