Wednesday, January 4, 2012

Menjelang 9 Januari : Anwar Bukan Pejuang Tapi Penakut Ala Pondannn!!

Sedar atau tidak, perbicaraan Anwar telah mencatat rekod dunia sebagai perbicaraan yang paling banyak ditangguhkan dengan sengaja, bukan akibat hal-hal yang tidak boleh dielakkan.

Tapi syukur, penantian yang panjang itu akan berakhir juga 9 Januari ini, tak kisahlah apa pun keputusan yang penting wang rakyat tidak lagi dibazirkan oleh pasukan pembelaan Anwar dengan penangguhan demi penangguhan. Tapi kalau boleh disabitkanlah dengan kesalahan sebab DNA miliknya dah dijumpai dalam dubornya Saiful. Sepanjang tempoh yang panjang ini, penulis menilai Anwar bukanlah seorang pejuang tapi penakut.
Anwar sepanjang proses ini pernah meminta kesnya digugurkan sebelum perbicaraan bermula pun, pernah minta seluruh pasukan pendakwaan digugurkan dan kemuncak kepada semua itu, meminta hakim bicara digugurkan!!
Semua pun dengan motif yang sama – mengelakkan kesnya dari didengar oleh masyarakat umum seterusnya mendedahkan perlakuan-perlakuan jelik jantan dengan jantan yang masuk dalam kategori x-rated.  Itupun Anwar masih mahu mengelak apabila meminta perbicaraan diadakan dalam keadaan tertutup sebaik bab yang jelik ini sampai.
Kenapa pula nak diadakan secara tertutup kalau betul tak buat?  Itu ada satu bab lain, sekarang cerita bab pejuang atau penakut Dan jangan sekali-sekali lupa, di awal-awal kes ini bermula pun, Anwar sudah terlebih dahulu melarikan diri ke kedutaan Turki dan bersembunyi disana. Ini saja membuktikan bahawa Anwar bukanlah seorang yang berani atau disebut pejuang ini tapi adalah semaha-maha penakut manusia.
Malah, Gerakan 901 yang nak diadakan pada 9 Januari ini pun satu lagi mercu tanda Anwar sebagai seorang penakut. Pelik betul bila dia menggerakkan penyokongnya untuk berhimpun beramai-ramai  dan seterusnya menimbulkan kekecohan bila keputusan belum pun dikeluarkan. Nak bebaskan macam mana kalau Anwar masih bebas? Kita yakin akan ada kekecohan sebab bukti sejarah sudah banyak.  Malah kejadian rusuhan budak-budak naungan pembangkang di Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) minggu sudah pun sudah cukup menggambarkan agenda sebenar pada 9 Jan nanti.
Provokasi sehingga mencetus kekecohan adalah motif utama perhimpunan pada hari tersebut dan skrip sama juga akan diulang tayang setiap kali – menyalahkan polis bila ada berlaku kecederaan kepada peserta perhimpunan.  Walhal polis pun taknak ambil tindakan kalau perhimpunan itu tidak diadakan. Lebih baik depa lepak berek, cuci senjata dan polish kasut. Sebenarnya ada macam-macam lagi bukti jelas yang menunjukkan Anwar ini seorang yang penakut.  Enggan serah DNA, enggan buat sumpah laknat adalah antara beberapa bukti jelas yang menunjukkan Anwar ini seorang yang penakut.
Anwar juga takut menengahkan isteri dan anaknya sebagai bukti alabi seperti yang sering didakwanya pada awal-awal kes ini bermula.  Anwar takut isteri dan anaknya tidak mampu bertahan dari serangan pendakwa raya dan akhirnya mengesahkan bukti alibi itu sebenarnya tidak wujud!! Kesimpulan penulis, semua fakta-fakta ini membuktikan yang Anwar sememangnya seorang lelaki bacul yang langsung tidak boleh diharap untuk menerajui negara ini sebagai Perdana Menteri. Dia hanya berani di depan orang sahaja, itupun sengaja dibuat-buat sedangkan jauh dalam hatinya – ada bunga nyah….
SUMBER : mykmu.net. TERIMA KASIH.
p/s : Kali ini Anwar tak boleh tangguh lagi. Anwar kemana mahu lari.??  Habis le ko. Anwar harus bertaubat - IBM


2 comments:

  1. Nik Aziz simusang berjanggut berkata perhimpunan bebaskan anuar brahi tu halal dengan menyamakan perbuatan melakukan perhimpunan tersebut sama saperti mengerjakan ibadah sembahyang 5 kali sehari… sekali dlm seminggu (Jumaat) dan 2 kali setahun (sembahyang hari raya)…aku nak tanya balik kepada melayu PAS..adakah perhimpunan untuk saorang peliwat tu satu ibadah dan suruhan allah..

    ReplyDelete
  2. Salan Anak Lenggong,

    Memang jelas Nik Aziz membawa Pas kepada ajaran sesat. Nik Aziz@musang berjanggut membawa Pas kejalan yg sesat dan sudah lari dari perjuangan asalnya. Itu yg membuat Datuk Dr Hasan Ali dgn lantang mengkritik secara terbuka akan kekesesatan Pas yg di bawa oleh Nik Aziz.

    Melayu Pas memang dah sesat. Kita tunggu pada 9 Jan ini apa yg akan berlaku. Sejauh mana kuatnya pengaruh Pas yg ingin membebaskan si peliwat tu....tungguuuuuu...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...