Friday, January 20, 2012

Khalid Gagap Kena Hentam Dengan Raja Nong Chik????

Kg Baru 1960s

NEGERI sendiri tak terjaga. Nak menyebuk tentang hal negeri orang. Jaga Selangor tu elok-elok. kan apa, IBM hanya nak ingatkan saja. Tak lama lagi Selangor akan bertukar tangan. Itu sebab IBM cuma ingatkan saja.  Sejak-semenjak ni, rakyat semua dah tahu, bosan dengan isu 'sampah' di Selangor ni. Merata-merata sampah tidak dikutip. Selangor dah menjadi negeri sampah sejak Pakatan rakyat memerintah. Apa lagi yang tidak bermasalah di Selangor ni. Bermacam-macam masalah yang di hadapai oleh rakyat. 

Oleh itu, janganlah pulak nak cuba nak jadi hero menyibuk tentang hal orang. Dengar amaran dari Menteri Wilayah Perseketuan dan kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik tu.  Jangan buang masa dan campur tangan isu pembangunana Kampung Baru. Siapa si Khalid ni?..tiada langsung ada kaitan dan pulak Kg Baru bukan di bawah bidang kuasa Negeri Selangor. Yang nak menyebuk tu buat apa?

IBM ingat le, si Khalid gagap ni betul-betul gila kuasa dan otaknya pun dan mering. Dia sudah mula panik kerana popularitinya di Selangor sudah menurun dan merudum jatuh. Menurut kata Raja Nong Chik, Khalid sepatutnya menumpukan kepada Selangor dan jaga kawasannya, jangan sibuk jaga hal kawasan lain sedangkan masalah tanah di Selangor banyak tidak selesai. 

Kepada Khalid, IBM suka nak ingatkan kekebalan dan slogan 'Pakatan Rakyat akan terus menerajui Selangor', sebenarnya sudah tidak releven lagi. "soon, PR akan tumbang, and PKR n the geng will dismiss by the peoples of Selangor."  Sebelum  si Khalid ni bertambah gagap, maka elok beno le dia tu cerminkan dirinya. Apa yang IBM dapat maklumat, 90 peratus kaum India benci dan akan tolak Khalid gagap sekiranya dia masih lagi nak bertanding di DUN ijok. Bye, bye to Khalid, kata mereka.

Ini bukan cerita kosong, tapi, IBM dah buat servey dan turun padang ke Ijok baru-baru ini, Memang itulah yang dikatakan oleh masyarakat India di ijok. Itu baru India, bagaimana pula dengan masyarakat/pengundi melayu disana?......jawapanya pun sama juga. siap Khalid, kata depa. Kesimpulanya, Khalid sudah lama tewas. Kerana apa?, kerana dia bukanlah sebuah acuan atau gaya untuk menjadi Menteri Besar. Nasib saja yang menyebelahinya semasa di PRU ke-12 yang lepas. Kini, tidak lagi. - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...