Saturday, June 2, 2012

Hina Sultan Perak : Ke Penjara Akhirnya...Padan Muka!!

HON KEONG (kiri) bersama peguamnya selepas dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM50,000 oleh Mahkamah Sesyen Butterworth, Pulau Pinang semalam.


PADAN muka cina seko ni. Apa dia ingat negara kita tak ada undang-undang. Ikut sedap mulut je. Memang cina seko ni dari keturunan 'komunis' dan sah ahli DAPig, sebuah parti yang 'rasis' dan 'anti Islam'. Maka, elok beno le Mahkamah menjatuhkan hukuman terhadap cina bodoh ni. Nama je Jurutera, tapi, otak macam babi.

Semalam, apabila Mahkamah Sesyen Butterworth menjatuhkan penjara setahun dan denda RM50,00 terhadap cina yang bernama Chan Hon Keong, 29, kerana didapati bersalah menghina Sultan Petak, Sultan Azlan Shah, ramai yang menyambut baik akan keputusan Mahkamah itu. Memang patut, kata mereka.

Walaupun kes tersebut telah berlaku tiga tahun yang lalu, tapi, kesalahan yang di lakukan oleh Jurutera itu amat-amat serius kerana ia turut melibatkan kepentingan awam. Begitulah mengikut kata Hakim Mahkamah. Sekiranya cina yang bernama Chan Hon Keong ini gagal membayar denda sebanyak RM50,000, akan ditambah penjara enam bulan lagi. Padan muka. Memang patut pun. 

Satu peringatan kepada kita semua supaya tidak sewenang-wenangnya mengeluarkan sesuatu tuduhan, kata-kata nusta yang boleh menjatuhkan marwah seseorang walaupun ianya bukan dari kaum kerabat Di Raja atau VIP, kerana undang-undang tidak memilih bulu. Salah tetap salah, maka terimalah akibatnya. Salam. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA.

1 comment:

  1. awak mencarut2 macam tu tak rasa macam menjatuhkan maruah awak ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...