Tuesday, June 5, 2012

Kit Siang Ugut Tun Mahathir???


BERANI si Cina DAPig ni nak ugut Tun Mahathir ye. Dia ingat dia sapa. Dah kuat sangat ke Cina DAP seko ni?..Jangan, jangan bermain api, nanti terbakar diri sendiri. Tapi si Cina kafir ni mana takut terbakar. Sebab itu dia seolah-olah mencabar kesabaran Tun Mahathir samada Tun akan melenting atau sebaliknya. Dah tentu mereka kata, kalau tak betul apa yang dikatakan dan dedahan Cina seko ni tentang penyelewangan kewangan semasa pemerintahan Tun, samanlah. Senang je.

Tapi, Tun Dr. Mahathir Mohamad bukan kecik anak dan bukan calang-calang orang. Sudah tentu beliau tidak gentar jika pembangkang mahu mendedahkan dokumen-dokumen kewangan kerajaan sepanjang 22 tahun pemerintahannya sebagai Perdana Menteri. Bekas Perdana Menteri itu berkata, Penasihat DAP, Lim Kit Siang boleh melakukan apa sahaja yang beliau suka dan membuka mana-mana dokumen yang didakwa berlakunya skandal kewangan.

Cabar Tun kepada Kit Siang. Buatlah apa yang dia mahu, kalau nak buka dokumen sekarang pun boleh, dulu masa Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) menjadi Perdana Menteri pun, Kit Siang sudah bawa Tun ke mahkamah melibatkan beberapa kes yang mereka tidak puas hati. Beliau tidak takut apa-apa pun, jika mereka nak dedah sekarang pun boleh, tak perlu tunggu sehingga pembangkang memerintah, katanya pada sidang akhbar selepas melancarkan KRU Academy di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Kit Siang bahawa bekas Perdana Menteri keempat itu khuatir jika pembangkang mengambil alih Putrajaya kerana skandal kewangan sepanjang 22 tahun pemerintahannya bakal didedahkan. Ahli Parlimen Ipoh Timur itu dalam laporan sebuah portal berita hari ini berkata, dakwaan tersebut dibuat ekoran tindakan Dr. Mahathir yang akhir-akhir ini semakin agresif mengeluarkan kenyataan keras mengkritik pembangkang.

Sebenarnya, pembangkang sudah mula menghidu bahawa mereka akan kalah di PRU ke-13 nanti. Tun Mahathir mereka lihat semakin agresif berceramah bagi membantu BN untuk terus menarajui negara. Pengalaman beliau selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri diibaratkan mimpi ngeri bagi pembangkang kerana mereka tidak diberi muka dan peluang untuk mencantas kerajaan.

Itulah satu kebijkasanan Tun Mahathir sehingga pembangkang longlai, lentok dan langsung tidak bermaya semasa dalam pemerintahan beliau. Oleh itu, Lim Kit Siang ke, Lim Kit Malam ke, jangan cuba-cuba nak cari pasal. Nahas kamu. Sekian. Salam. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

4 comments:

  1. Dia semakin berani sebab dia ada pecacai langau hijau yang taat setia tidur atas jalan cuci taik babi Dapig.

    ReplyDelete
  2. Salam hangkedee,

    Tapi...pecacai langau hijau tu tak sedar diri dan masih belum bangundari tidor bahawa DAPig yg akan mempermainkan dan pekudakan depa. Kesian...kesian langau2 hijau ni. Sampai kiamat depa ni tak akan sedar bahawa depa dan kena main oleh DAPig.....

    ReplyDelete
  3. LKS ingat dia ada kuasa besar, dia tak sedar diri bahwa dia adalah dalang rusuhan 13 Mei 1969. Kenapa tak siasat kes LKS dan buka fail si tua ni?
    Adakah masa'alah perdalaman di kalangan penguasa undang-undang di Malaysia?
    Dia ni cina komunis yang mahu menghapuskan orang Melayu, tetapi kenapa ahli politik PAS mudah lupa dengan dalang 13 Mei ini? Memang bangang semua orang PAS dan PKR, DAP Melayu, tidak mahu menganuti sejarah dan tidak mahu membela negara tanah mereka dengan perasaan nasionalisma, tetapi sentiasa mahu bergadai negara Malaysia dengan bangsa bukan Melayu.

    ReplyDelete
  4. Salam Tun Teja,

    Memang pemimpin-pemimpin Pas mudah lupa. Lupa siapa LKS yg sebenarnya dan peranannya dlm DAPig. Itulah ramai yg mengelar PAS adalah Parti Ajaran Sesat. Pemimpin atasanya dan juga pengikut2nya..semuanya dah sesat....mereka (Pas) bukan lupa akan sejarah negara ini, tapi, sengala buat lupa demi tujuna politik songsang mereka. Pas memang HAMPEHHHH!!! ~ IBM

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...