Wednesday, June 13, 2012

Nizar Minta Maaf..Tapi Ikhlas Ke, Atau???



TAK terkejut pun bila kita semua dengar Mat lambai dari Parti Ajaran Sesat (PAS) ni mohon maaf di atas kecelupuran mulutnya yang mempertikai bidaan nombor pendaftaran WWW 1 yang di miliki oleh DYMM Sultan Johor baru-baru ini. Memang sudah menjadi lumrah bagi pemimpin pakatan pembangkang apabila terbukti celupar dan dikecam masyarakat mereka mula menyalahkan media massa.


Selepas dikecam hebat pelbagai pihak, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akhirnya tampil memohon maaf kepada Sultan Johor dan rakyat negeri itu yang tersinggung dengan tindakan beliau mempertikaikan bidaan nombor pendaftaran berkenaan. Tapi...persolaannya di sini, ikhlas kah ungkapan maaf yang dilafaskannya itu?

Bagaimanapun, jangkaan IBM tidak meleset. Mohammad Nizar masih tetap mahu mempertahankan pendirian dengan menuduh kenyataan beliau sebelum ini menerusi Twitternya itu disalah tafsir oleh pihak media. Kepala hotak dia. Bila dah terlanjur dan tersalah cakap, orang lain pulak yang salah.

Tindakan terbaru Mohammad Nizar itu hanya menunjukkan sikap tidak ikhlas apabila sudah terkhilaf tetapi pada masa yang sama, menimbulkan tanda tanya tentang rasional di sebalik 'minta maaf tetapi salahkan orang lain.' Itulah tanda-tanda kekufurun dan jahilnya pemimpin-pemimpin Pas yang menabik dada, kononnya diri mereka lah yang bersih, dan merekalah pejuangan bangsa dan agama. Tapi...itu semua HAMPEHH.

Sekali lagi IBM nak cabar Nizar dan Pas agar datang ke Johor dan bertanding di PRU ke-13 nanti kerana baru-baru ini Pakatan Rakyat begitu lantang dan konfiden akan menawan Putrajaya dan negeri Johor akan jatuh ketangan mereka. Nizar, anda dan Pas sedang bermimpi kah?

Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...