Saturday, June 2, 2012

Hj Hadi buat Lawak Bodoh. Pas Nak Ganti Umno?...Nyanyuk..Dah Nyanyuk Orang Tua Seko Ni...

KELAKAR. Memang kelakar apabila semalam Presiden Pas, Hj Hadi Awang berkata, Pas sudah sedia untuk mengantikan Umno dan sebagai parti utama masyarakat Melayu-Islam di negara ini. Malah, katanya, Pakatan Rakyat (PR) juga sudah bersedia untuk menggantikan Barisan Nasional (BN) untuk memimpin negara ini.

Apa le bodoh si Hj Hadi Awang ni. Apa dia ingat Pas sahaja yang sudah bersedia. Umno tidak?. Jangan mimpi siang hari le Hj Hadi. Kalau Pas sudah bersedia, Umno lebih dari itu. Dah lama kami bersedia untuk bertempur. Silakan, bila-bila masa sahaja.

Tak seramai mana pun yang hadir di kedah, semalam

Semalam, seorang interligent dari rakan Umno kita telah menyamar di Kompleks Pas Kedah, yang mana Presiden Pas telah menyampaikan 'Amanat' Khasnya. Amanat yang terakhir kot, kerana talian hayat Pas sudah hampir habis, dah nak 'kojol'...bila-bila masa saja. Mengikut laporan kawan IBM tu, tidaklah seramai mana yang hadir, seperti yang digempar-gempurkan oleh blog Pembangkang. Biasa saja.

Didalam ucapan Hj Hadi Awang pada malam itu, katanya, Negara berkebajikan yang ingin dibangunkan oleh Pas menimbulkan kebimbangan Umno/BN yang sejak 54 tahun lalu melakukan 'diskriminasi' terhadap kaum lain dan kaum Melayu/Bumiputera. Apa punya statement ni Hj Hadi?...kenapa masih lagi nak menfitnah dan bercakap bohong. Apapun, IBM tak hairan dengan statement/kenyataan dari seorang pemimpin Pas seperti Hj Hadi itu, kerana dia dah tua, gila jawatan dan dah nyanyuk.

Dia bercakap, seolah-olah Paslah sebuah parti Islam, Paslah yang memperjuangkan Islam dan Pas lah yang membela nasib orang-orang melayu. Chittt....apa punya 'benggap' orang tua seko yang tak sedar diri ni. Dia juga tak sedar bahawa rakan kongsinya di dalam Pakatan Rakyat (PR) menunggu saat dan ketika untuk 'menyembilih' Pas, dan Pas tahu tahu yang mereka kini memang tenat. Kita tunggu dan lihat nanti, siapa yang akan ganti siapa. Sebenarnya, rakan-rakan pembaca blog yang di hormati, realitinya, bukan Pas ganti UMNO, tapi....lihat yang kat bawah ni...bukan yang ini, yang lagi satu tu :


Ini Tak betul tuan-tuan. Silap, Pas terlalu konfiden!!


Ini baru betul. Ini akan menjadi kenyatan kerana Pas terlalu percaya dengan rakan-rakan kongsinya. Dosa Pas terhadap Umno begitu ketara. Insyallah, tuhan akan menghukum Pas kerana terlalu sombong, bongkak dan kononnya, merekalah Islam yang tulin. Kita tunggu dan lihat siapa yang kena. Salam. ~ IBM 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

3 comments:

  1. Hadi tu memang dah sewel..biol punya presiden PAS..buta mata..buta perut..buta hati..dia hidup aman dari dulu sampai sekarang ni pun hasil dari pemerintahan pemimpin Melayu UMNO..

    ReplyDelete
  2. Salam riggers,

    Memang betul tu. Hj Hadi ni memang dah sewel....dah tua kot...nyanyuk..cakap pun dah tak betui..KESIAN!!.

    ReplyDelete
  3. hye riggers. Tu ke himpunan hijau tu? Rasanya yang tu taklimat untuk wakil dari setiap tempat.. Bukan yg ni ke sebetulnya?

    ayielefthanded.blogspot.com/2012/06/himpunan-hijau-ke-putrajaya.html

    ataupun yang ni

    www.szlihin.com/2012/06/suasana-himpunan-hijau-ke-putrajaya-di.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...