Tuesday, June 12, 2012

Pemimpin-Pemimpin PAS Memang Sah Gila......

INI dia salah seorang pemimpin Pas yang IBM chop sebagai gila. Bermacam-macam gila depa ni. Ada yang gila memaki hamun, gila mengeluarkan fatwa, gila pangkat dan macam-macam lagi lah. Gila pemimpin Pas yang di atas ni apabila dia membuat mengeluarkan kenyataan bahawa kewajipan pilihan raya adalah sama dengan menunaikan Haji. Takkan gila  namanya tu.

Memang karut dan memang tidak boleh diterima langsung. Jesteru, Ketua Penerangan Pas itu dicabar mengemukakan dalil al-Quran atau hadis yang menunjukkan bahawa kewajipan pilihan raya adalah sama dengan menunaikan haji. Cabaran tersebut di buat oleh bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas, Prof. Madya Mohd Noor Deris (gambar) dan juga beberapa tokoh agama di negeri ini. 

Mereka meminta supaya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man semak balik segala ajaran al-Quran dan hadis yang selama ini dia bawa dan buktikan ada satu ayat al-Quraan dan hadis yang menyatakan perkara tersebut. IBM rasa, selama ini para pemimpin Pas termasuk si Tuan Ibrahim ini telah membuat terjemaah dan tafsir yang tak betui kepada pengikut-pengikut 'fanatik' mereka. 

Kesian....terang-terang pengikut-pengikutnya kena temberang oleh pemimpin mereka. Tapi..apa nak dikatakan. Itu sudah kehendak pengikut-pengikut mereka kerana terlalu percayakan apa yang telah disampaikan oleh pemimpin mereka, termasuklah bila masuk Pas dan undi Pas akan masuk syurga. Begitu taksub sekali pengikut-pengikut Pas ni. Apapun, itu adalah kepercayaan mereka. Bagi IBM, biak pi lah, kata orang utara. Biak pi apa depa nak percaya.

Berbalik al-kisah Tuan Ibrahim ni, ramai dikalangan rakyat ingin tahu apakah Tuan Ibrahim beranggapan PRU-13 yang akan datang ini sebagai kefarduan Allah yang mengatasi kefarduan menunaikan haji?  Jawapannya ada pada Tuan Ibrahim. Oleh itu jawaplah wahai Tuan Ibrahim. Jangan cuba-cuba nak mempermainkan hukum-hukum yang telah di tentukan oleh Allah s.w.t. Kesimpulannya, memang sah pemimpin-pemimpin Pas memang gila. Fikir-fikirkanlah. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. masyaAllah, rukun Islam dh bertambah ke? dari 5 menjadi 6? jangan main2 lol, jatuh dlm neraka jahanam nanti. anak sedara poknik ni dh guna pakai otak politik pak sedaranya...

    ReplyDelete
  2. Salam usin,

    Itulah masalahnya dgn pemimpin2 Pas ni. Terlalu taksub dan menganggap diri mereka saja yg betul. Bila di pertikaikan, mereka akan menyangkalnya, kononnya media cetak yg pro kerajaan segaja membesar2kan perkara tersebut.

    Itulah tektik kotor yg di gunakan oleh pemimpin2 Pas yg kononnya merekalah pejuang Islam dan Pas adalah sebuah parti Islam. Memang mereka2 ni tak pakai otak. Cakap sedap mulut je. HAMPEHH!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...