Tuesday, June 19, 2012

Pejabat 'Mat Lambai' Digeledah Polis??

Muka Tak Tahu Malu Manusia Yang Bernama Nizar

AKIBAT mulut badan binasa. Lebih kurang begitulah nasib si Nizar ni. Baru-baru ini beliau di panggil dan disiasat oleh Polis Johor tentang isu melibatkan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 yang di menangi oleh DYMM Sultan Johor. Akibat dari itulah agaknya, tiga pejabat operasi si Nizar ini, masing-masing di Ipoh, Bukit Gantang dan Pasir Panjang digeledah oleh Polis Johor semalam.

Difahamkan, operasi yang bermula kira-kira jam 11.30 pagi itu dibuat di Pejabat Pas Negeri, Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bukit Gantang di Taiping, dan Pusat Khidmat DUN Pasir Panjang, Lumut. Mesti ada maklumat baru yang Polis dapat untuk mengaitkan si Nizar ini dengan isu tersebut. Kalau tidak  Polis tak akan bertindak lengkap dengan 'waran' sebegitu rupa. Habis le ko kali ini  Nizar.

Ekoran dari operasi tersebut, seorang jurucakap dari Pas Perak melahirkan rasa kesal beliau kerana pasukan Polis berkenaan menjalankan operasi secara serentak di empat kawasan teersebut. Ini, katanya agak mengejutkan kerana tiada makluman awal dibuat atau pun notis dari pihak Polis. Bagaimana kami nak memberi kerjasama yang baik, malah beberapa peguam mereka pun ada bersama di dalam operasi berkenaan.

Pejabat Pas Negeri di Medan Istana antara yang digeledah.


Semasa serbuan tersebut dibuat, Mohammad Nizar berada di Parlimen. Beliau mengetahui akan hal tersebut apabila di hubungi oleh salah seorang anaknya. Maklumat terkini yang IBM dapat, serbuan tersebut di buat ada berkaitan kerana kecelupuran mulut Nizar sendiri yang mengeluarkan kenyataan tentang bidaan nombor pendaftaran WWW1 di laman Twitternya. Padan muka, gatal lagi mulut tu. Sekarang tanggunglah sendiri.

Elok juga pemimpin-pemimpin Pas seperti Nizar ni di ajar sebegitu rupa. Kalau tidak, lebih-lebih depa ni. Berlagak macam orang alim, tapi, diluaran saja, dalam, HAMPEHH!. Apapun, itu sudah kehendak ko Nizar. Terima je lah adanya. Jangan salahkan orang lain diatas kesalahan yang ko buat. Kalau berak di tengah jalan tu, mengaku saja le. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Ini salah UMNO, kerana UMNO yang suruh Nizar bermulut celupar.... amek kau..

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Penulis,
    Jgn salahkan org lain kalau diri sendiri yg mulut celupar....Nizar tu dari parti mana?...Umno ke?...Celuparnya mulut si Nizar ni dek kerana dia dari Parti Ajaran Sesat (PAS)..kerana Pas mengajar pengikur2nya jadi sesat.....WA..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...