Thursday, April 17, 2014

AKHLAK KARPAL LEBIH MULIA DARIPADA NUAR BRAHIM, KATA PAK BRAHIM ALI..KEH..KEH!!

KHAMIS, 17 APRIL 2014

Apabila Ketua Pembangkang, Nuar Brahim menyifatkan negara telah kehilangan seorang individu yang amat berdedikasi, dan rakyat Malaysia pula kehilangan seorang pejuang kebebasan yang berani dan mulia juga menyifatkan Karpal sebagai seorang wira bagi seluruh rakyat didalam negara ini. Tapi, bagaimana dengan diri beliau (Anwar) sendiri? Dalam hal ini, IBM amat bersetuju dengan apa yang disuarakan oleh Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali bahawa mendiang Karpal telah memberikan sumbangan besar dalam mewarnakan politik Malaysia. Beliau turut merasakan kehilangannya. Akhlaknya lebih mulia daripada Anwar Ibrahim. Beliau adalah antara ahli Parlimen yang selalu bertengkar dengan Karpal Singh di Parlimen.

Satu perkara yang buat beliau hilang hormat kepada Karpal ialah bila mendiang tidak menghormati agama Islam dengan mengatakan 'langkah mayat dia dulu sebelum Malaysia jadi negara Islam/atau laksana Hukum Hudud'. Sikap ini amat melampau, tidak hormat agama Islam. Mendiang dikatakan pejuang keadilan,tapi tidak menghormati keadilan dlm Islam. Mendiang juga double standard. Itu pandangan ikhlas dari Datuk Ibrahim Ali. IBM pula beranggapan, disebalik keangkuhan, ego dan kedegilanya, Karpal masih mempunyai sikap-sikap yang masih boleh dihormati dan mempunyai budi bicara, tidak seperti Nuar Brahim yang amat-amat mementingkan diri sendiri demi kepentingan politik pribadi beliau.

Tapi, apabila Karpal masih menentang akan perlaksaan hukum Hudud serta tidak mengiktiraf negara ini negara Islam dan perkataan beliau "langkah mayat kami dahulu jika nak laksanakan Hudud dan negara Islam" membuat IBM hilang hormat terhadap beliau kerana mendiang Karpal telah menghina Islam. PAS pula diam membisu. Kesimpulanya, Karpal Singh lebih mulia dan jauh lebih baik daripada Anwar Brahim.  Setuju dengan pandangan Datuk Ibrahim Ali.Takziah kepada keluarga mendiang ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

4 comments:

  1. Ibrahim Ali akan merengkok dlm penjara kerana menyamun Mara sekiranya ada pertukaran rejim, bab itu dia benci kpd si anu tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm-Mat Sabu,

      Jangan reka cerita. Tak baik menfitnah org. Kalau ada bukti kukuh, buat je laporan kat
      SPRM. habis cerita...

      Delete
  2. Ada orang menuduh kematian sidia dirancang. Takanlah pemandu lori tu nak pertaruhkan nyawa anak dan isterinya yang ada bersamanya dalam lori tersebut. Buang masa je nak buat2 cerita nak tarik perhatian orang. Guna kaun samaran. Lempar batu sembunyi tangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~mak pari,

      Biasa le. Sapa tak kenal pembangkang. Kena pada depa, tuduh BN punya angkara. Jgn dilayan kerenah depa ni. Buang masa je.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...