Saturday, October 4, 2014

DAP PEMBOHONG BESAR! MANA ADA AMALAN 'DEMOKRASI' DALAM DAP?

SABTU, 04 OKT 2014

SUMBER......
HANYA orang yang berpolitik dan pemikiran yang sempit sahaja percaya bahawa DAPigs ni parti yang mengamalkan sistem 'demokrasi'. Tengkorak depa. Sebenarnya itu hanyalah retroit semata-mata. Tiada amalan demokrasi dalam DAP yang sering diuar-uarkan parti itu disifatkan sekadar cakap sahaja dan pelaksanaannya jauh tersasar. Sehubungan itu, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan anak lelakinya, Lim Guan Eng perlu menjelaskan kepada kaum Cina tentang amalan demokrasi yang diguna pakai dalam pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti tersebut pada 29 September tahun lalu. 

Ternyata kehadiran 120 cawangan yang belum berdaftar membuatkan menyuarat pemilihan semula CEC DAP tidak sah. Maka, keputusan pun dianggap tidak sah dan kedudukan Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP juga tidak sah, katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Bukan setakat itu sahaja, yang mana baru-baru ini, bekas Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong mendakwa sebanyak 120 cawangan DAP yang masih belum mendaftar telah hadir dan mengundi pada pemilihan semula CEC DAP. Choo Keong juga meminta Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengarahkan DAP mengadakan pemilihan semula CEC mengikut senarai 2,576 perwakilan daripada 865 cawangan yang berdaftar dengan ROS dan mengikut senarai pemilihan CEC pada 15 Disember 2012 untuk melantik Setiausaha Agung serta lain-lain jawatan yang sah. 



DAPIGS TIDAK MENGAMALKAN 'DEMOKRASI'. DAP PARTI 'RASIS'

Anuar menambah, Guan Eng dan Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke juga perlu menjelaskan tentang kesahihan dakwaan yang mengatakan bahawa sebab utama DAP menarik balik saman terhadap ROS adalah kerana parti itu takut rahsia tentang 500 surat akuan palsu terbongkar di mahkamah kelak. Tahu takut ye!. Kepada ahli-ahli politik, terutamanya bangsa melayu yang sudah dan akan menyertai DAPigs, eloklah berundur. fikir semasak-masaknya. Ketahuilah DAP hanya menggunakan orang-orang melayu demi untuk meraih undi semasa PRU dan mereka langsung tidak menghormati orang melayu dan agama Islam. Sebelum DAP berkuasa sepenuhnya di negara itu, eloklah berundur dan tinggalkan DAP, parti 'rasis' dulu, kini dan selama2nya. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...