Monday, October 13, 2014

TAK SANGKA SI PONDAN RAFIZI DILANTIK SEBAGAI SETIAUSAHA AGUNG PKR YANG BAHARU. HUHUHU..!

ISNIN, 13 OKT 2014

SUMBER.....
APA ilmu le si pondan ni pakai ye. Gagal menjalankan tugas sebagai Pengarah Strategi, seperti gagalnya 'Langkah Kajang', tapi, si pondan ni terus di beri perhatian dan dilantik pula sebagai Setiausaha PKR yang baharu. Apa istimewanya sangat si pondan ni? Atau PKR sudah ketandusan pemimpin yang boleh diketengahkan ke? Asyik-asyik muka tu je. Takut nanti lingkup PKR dibuatnya. Hehehe. IBM bukan nak menyibok, tapi, sekadar nak tahu. Berita ini IBM dapat dari seorang rakan di dalam kem Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini yang mana PKR telah membuat keputusan mengejut apabila melantik Naib Presiden, Rafizi Ramli sebagai setiausaha agung parti itu yang baharu bagi menggantikan Datuk Saifuddin Nasution Ismail. Ketetapan itu dilakukan seiring dengan pelantikan Timbalan Presidennya, Mohamad Azmin Ali yang kini mengisi jawatan Menteri Besar Selangor. Yang lain, Saifuddin dan Naib Presiden, Nurul Izzah Anwar kini dilantik sebagai Pengarah Bersama Pilihan Raya parti, manakala Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin mengambil alih kerusi Rafizi sebagai pengarah strategik. 

Keputusan itu dibuat pada mesyuarat Biro Politik dan Majlis Pimpinan Pusat yang dipengerusikan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, semalam pada hari Ahad. Sementera itu, tanpa di tanya, Ketua Wanita PKR yang amat penyebuk lagi mulut busuk, Zuraida@Mak Lampir Kamaruddin berkata, perubahan itu adalah amalan biasa untuk memastikan pemimpin yang sesuai mengisi jawatan tertentu bagi memantapkan operasi parti. Dengan Timbalan Presiden dilantik sebagai Menteri Besar, tentu sekali dia sibuk dengan pelbagai tugas selain dalam parti, sebab itu kita perlu membuat perubahan ini, katanya ketika dihubungi. PKR juga melantik dua naib presiden yang baharu, sebagai tambahan kepada tiga yang dipilih baru-baru ini. Bagaimanapun, seorang lagi naib presiden belum diputuskan dan ia dikatakan akan diisi di kalangan pakar akademik Melayu. Dua naib presiden baharu itu adalah Ahli Dewan Undangan Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar dan Ahli Parlimen Penampang, Darell Leiking. 

Bagaimanapun, PKR belum memutuskan nama ketiga untuk jawatan itu. Pengumuman mengenainya akan dibuat tidak lama lagi, kata Zuraida. Sementara itu, katanya, Fahmi Fadzil kekal sebagai pengarah komunikasi parti. Pengumuman rasmi berhubung perubahan jawatan dalam parti ini dijangka diumumkan dalam masa terdekat. Kepada Rafizi pondan, selamat menjalankan tugas baru, kerjalah kuat-kuat, moga PKR akan terus dibenci rakyat kerana PKR adalah 'Parti Kelentung Rakyat'. Huhuhu..! Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...