Friday, March 6, 2015

ADA HATI PKR NAK HERET KP PENJARA KE MAHKAMAH. UNDANG-UNDANG APA DEPA BAWAK! PUIIII!

JUMAAT, 06 MARCH 2015

SEMBANG-SEMBANG POLITIK :

GARA-gara tidak melayan dan membenarkan ketua Pembangkang yang dipenjarakan, Anwar al-jub keluar dari penjara bagi menghadiri sidang Dewan Rakyat minggu depan, orang-orang Parti Keadilan Rakyat (PKR) mula naik angin menuduh pihak penjara serta Ketua Pengarah Penjara, Datuk Seri Zulkifli Omar sebagi hilang akal. Tapi yang sebenar-benarnya merekalah yang hilang akal. Undang-undang mana yang mereka pakai? Jesteru, PKR akan mengheret Ketua Pengarah Penjara, Datuk Seri Zulkifli Omar ke mahkamah kerana didakwa menafikan hak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ahli Parlimen yang sah seperti mana yang termaktub dalam Perlembagaan. Lagak dan perangai orang-orang PKR ni betui-betui seperti orang yang tak pergi Sekolah. Mereka merapu dan merapu demi untuk membela manusia yang bernama 'Anwar Ibrahim'. Sementara itu diberitakan Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul menggesa dan mendesak Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengambil tanggungjawab mengetepikan keputusan yang dibuat oleh Ketua Pengarah Penjara yang didakwa bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan. 

Beliau menyifatkan tindakan Zulkifli itu sebagai 'luar biasa' dan tidak masuk akal', kerana Anwar telah dibenarkan menghadiri perbicaraan di Mahkamah Tinggi sebagai saksi pada 17 Febuari lalu namun, beliau tidak benarkan Anwar sebagai Ahli Parlime hadir ke sidang Dewan Rakyat. Mengikut Fasal 48 (4) (c), sehingga kini Anwar masih Ketua Pembangkang kerana petisyen yang difailkan oleh keluarga beliau kepada Yang Dipertuan Agong masih belum dibereskan, dan ianya diakui oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia. Peranan paling utama setiap Ahli Parlimen ialah menghadiri sidang Parlimen dan kesalahan jenayah tidak boleh dijadikan alasan untuk menghalang seorang wakil rakyat hadir Dewan Rakyat, katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat PKR, semalam Khamis. Bagi IBM, itu adalah alasan yang amat-amat bodoh dari seorang pemimpin PKR. Mengulas lanjut, Johari yang juga Ahli Parlimen Sungai Petani berkata beliau akan berbincang dengan pemimpin Pakatan Rakyat untuk mengheret Zulkifli ke mahkamah kerana menghalang seorang ahli Parlimen hadir ke sidang Dewan Rakyat. 

Beliau juga akan bincang dengan peguam Anwar untuk tindakan selanjutnya. Kita juga akan mengajak rakyat turut sama dengan kita dalam isu memperjuangkan hak Anwar sebagai Ahli Parlimen yang sah sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Beliau juga telah menghantar surat untuk mengadakan pertemuan dengan Speaker. Namun hingga kini masih belum ada maklum balas daripada pihak Speaker, katanya. Sementara itu, seorang lagi pemimpin bodoh PKR yang juga Ahli Parlimen Kapar, G. Manivannan membuat kenyataan bahawa Zahid sepatutnya bertanggungjawab membuat keputusan dalam membenarkan Anwar menghadiri sesi Parlimen kerana peguam Anwar telah menghantar surat tersebut kepada beliau dan bukannya Ketua Pengarah Penjara. Pada Rabu, Jabatan Penjara telah menghantar surat kepada Dewan Rakyat dan juga peguam Anwar, N Surendran dan Latheefa Koya menolak permohonan Ahli Permatang Pauh itu menghadiri sidang Dewan Rakyat yang akan bermula 9 Mac ini. Salinan surat tersebut turut diserahkan kepada Pandikar. 

Sebelum itu keluarga Anwar telah memfailkan petisyen pengampunan diraja pada 24 Februari lalu selepas Anwar dijatuhi hukuman penjara lima tahun kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. IBM berpandangan, dalam isu ini, PKR sudah kehabisan modal. Mereka seolah-olah panik apabila segala usaha untuk mengeluarkan si peliwat (Anwar) menuju jalan buntu. Mereka gagal dan gagal. Maka, eloklah si peliwat tu beristerihat di dalam penjara, tapi diberitakan Anwar kini sedang dirawat di Hospital penjara Sungai Buloh. Tentang itu, orang-orang PKR diam pulak. tidak pula berterima kasih kepada pihak penjara kerana membenarkan boss depa keluar dan diberi rawatan. Dasar perjuangan songsang! Itulah wajah PKR sebenarnya. Memang patutlah PKR di gelar 'Parti Kelentung Rakyat' kerana pemimpin-pemimpinya kaki kelentung, hilang akal dan kaki kencing rakyat. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...