Tuesday, March 17, 2015

PENAHANAN NURUL IZZAH OLEH PDRM, PEMBANGKANG SALAHKAN NAJIB? APA PASAL PULAK??

SELASA, 17 MARCH 2015
MEMANG buta mata, buta hati, busuk hati. Itu perangai sebenar Pembangkang. Apa juga kesalahan yang dikenakan terhadap pemimpin-pemimpin mereka, yang salah dan mesti bertanggung-jawab adalah Perdana Menteri, DS Najib. Semua kesalahan diletakkan ke bahu Perdana Menteri. Apa undang-undang yang mereka (pembangkang) pakai ni. Ada otak ke tidak? Semalam, ekoran tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menahan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar kerana ucapannya dalam Dewan Rakyat adalah tidak bertanggungjawab, zalim, dan tidak demokratik. Itu tuduan yang dilamparkan oleh Mohamed Azmin Ali. Menteri besar Selangor. Beliau menganggap tindakan itu memalukan kerana Nurul Izzah tampil secara baik dan memberikan kerjasama selepas diarahkan hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk dirakamkan kenyataan. Tidak ada keperluan untuk menangkap, menahan dan menyimpan seorang ahli Parlimen dalam lokap. 

Ini satu tindakan yang curang, zalim dan tidak demokratik apatah lagi apabila beliau difahamkan tujuannya untuk menekan Nurul Izzah di atas ucapan beliau dalam Parlimen, katanya kepada pemberita di Shah Alam, hari ini, Selasa. Menurut Azmin, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu bertanggungjawab memberikan penjelasan mengenai dasar transformasi yang dilaungkan sebelum ini yang melibatkan pemansuhan Akta Hasutan. Di mana kebebasan seorang ahli Parlimen untuk menegaskan beberapa usul sekiranya kerajaan yang sekarang ini terus menggunakan polis sebagai agen untuk menekan rakyat dan ahli Parlimen. Inilah penyakit yang ada pada para pemimpin Pakatan Haram dan penyakit tersebut sudah mencapai ke tahap 'Kronik'. Memang sukar diubati. Hanya apabila mereka sudah 'padam', (tiada lagi jadi  penghunui dunia) ini akan memandamkan segala-galanya. 

Mereka tidak dapat membezakan akan kegunaan 'kebebasan bersuara' yang mereka laung-laungkan. Mereka yang menyalah gunakan kebebasan tersebut, mereka pula yang mempertikainya. Apa ke jadahnya pembangkang menyalahkan Perdana Menteri pulak?. Maka, IBM berpandapat, suara-suara yang kedengaran menyalahkan Perdana Menteri di dalam semua hal, adalah suara manusia yang sudah di rasuk oleh Iblis dan syaitan. Mereka telah sesat dan akan terus disesatkan oleh Iblis dan syaitan. Seperti contoh, anwar telah disesatkan oleh syaitan atau iblis supaya meliwat si Saiful. Apabila dituduh bersalah, Anwar dan kuncu-kuncunya salahkan Perdana Menteri, DS Najib pulak.Banyak lagi kes-kes yang mereka lakukan secara terang-terang, akhirnya DS Najib juga jadi mangsanya. Puiiiii! Benggong tahap meraban pembangkang ni. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...