Thursday, March 19, 2015

GARA-GARA HUDUD : MCA UGUT KELUAR DARI BN?....SILA....SILAKAN BELAH!!

KHAMIS, 19 MARCH 2015

POLITIK OH POLITIK :
IANYA seperti satu 'ugutan'. Tapi, tak mengapa. Kalau itu yang MCA nak, sila..silakan. MCA boleh belah dari Barisan Nasional (BN) bila-bila masa sahaja. IBM sokong dengan kenyataan yang dibuat oleh Ketua UMNO bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mengalu-alukan hasrat MCA untuk keluar dari BN ekoran sokongan parti majoriti Melayu itu terhadap pelaksanaan hudud. Jika MCA berasakan sudah cukup kuat, tiada halangan untuk mereka berpisah dengan UMNO, parti yang mewakili sebahagian besar orang Melayu, tegasnya. Kalau dah besar kepala, silakan, tetapi jangan nak hasut rakan-rakan lain dalam komponen Barisan Nasional (BN), katanya dalam satu tulisan blog yang IBM baca hari ini. DS Syed mengulas ancaman oleh bekas Naib Presiden MCA, Gan Ping Sieu yang menyeru parti tersebut, dan juga anggota komponen BN lain untuk memutuskan hubungan dengan UMNO jika parti tersebut menyokong hudud di Parlimen. 

Kenyataan Gan itu timbul ekoran tindakan UMNO menyokong pindaan Rang Undang-Undang Syariah II 1993, yang memberi asas kepada pelaksanaan hudud di negeri itu. Ia dijangka akan diluluskan dengan sokongan kedua-dua blok. Selepas rang undang-undang itu diluluskan, pindaan perlu dibuat di peringkat Parlimen untuk membolehkannya dilaksanakan. Syed Ali berkata, UMNO tidak akan tunduk kepada ancaman MCA dan parti komponen itu juga tidak harus masuk campur kerana hudud hanya melibatkan orang Islam. Hari ini MCA ugut UMNO, rentak mereka seperti DAP, parti perkauman, katanya. Syed Ali juga memuji UMNO Kelantan kerana menyokong seteru mereka, PAS dalam melaksanakan hudud di negeri itu. Katanya lagi, hudud bukan satu agenda politik tetapi satu tanggungjawab bagi orang Islam. Kalau dah Cina tu Cina jugaklah. Tak bezanya Cina MCA dan Cina DAPigs. Mereka tetap parti 'rasis'. Lagi pun, MCA bukan sekuat mana sekarang ini. 

Kebanyakkan bangsa Cina sudah mula meninggalkan MCA dan memberi sokongan padu kepada DAP. Jadi, apa nak dihairan jika MCA nak keluar BN? Cuma, apa yang kita harapkan orang-orang melayu terus memberi sokongan padu kepada BN. Tak kiralah jika PAS tidak bergabung dengan BN, asalkan mereka menyokong kerajaan yang adsa sekarang ini. Orang melayu PKR memang tak boleh diharap kerana mereka sudah termakan 'nasi kangkang' DAPigs. Harap-harap melayu PAS tidak begitu dan bangkit semula kerana melayu sedang ditunduk dan dikuasai oleh bangsa Cina. Harap maklum. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...