Monday, May 21, 2012

Amboi, Amboi..'Bongkaknya' Presiden PAS Ni!!



BELUM apa lagi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah mula bersuara menegaskan Pas tidak akan mengadakan muzakarah dengan Umno sebagaimana dilaporkan oleh media sebelum ini, sebaliknya sedia berbincang dengan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO). Hai, lain pulak cakap Presiden Pas ni. Mursiydul Am nya pulak kata nak ajak Umno 'bermuzakarah'. IBM hairan betui dengan perangai orang-orang Pas. Depa yang dulu ajak, tiba-tiba buat 'u' turn dan bersyarat sekiranya Umno nak bermuzakarah dengan mereka.
Apa punya putar belit le Pas ni. Kan IBM dah kata dalam posting yang terbaru IBM. Harap-harap Tok Guru Nik Aziz tidak buat 'u' turn kali ini. Rupa-rupanya dia buat jugak. Pas..Pas. Sambil itu, Presiden Pas ni dengan bongkak menyatakan Pas sama sekali tidak akan mengadakan muzakarah dengan Umno. Mereka lebih suka mengadakan muzakarah dengan NGO yang kononnya keliru dengan dasar perjuangan parti Pas.
Memang betul pun. Semua orang keliru dengan dasar perjuangan Pas sekarang ini. Mangkin menjadi-jadi depa agung-agungkan DAPig. Dan, lagi satu, IBM naik pening kenapa Mursiydul Am nya kata lain, Presidennya pulak kata lain. Jelas, antara dua orang kuat Pas ini tidak sehaluan. Untuk kita tidak keliru dan mencari kebenaran, KLIK Disini. Baca dan buatlah penilian siapa Pas yang sebenarnya.
Bagi IBM cukuplah apa yang Pas buat kat Umno. Tutupkan segala rundingan dengan Pas kerana IBM rasakan Pas memang tidak jujur untuk bermuzakarah dan menyatukan ummah di antara Umno dan Pas. Mereka lebih condong kepada 'berpolitiking'. Jadi...biarkanlah Pas dengan caranya. Kalau nak difikirkan, memanglah kita sesama orang melayu rugi. Kita bertelengkah, kaum lain, terutamanya bangsa Cina, mereka akan ketawa 'berdekah-dekah'.
Kata mereka, melayu, gaduh...gaduh...nanti negara ini kita (Cina) yang punya. Melayu boleh belah dan merempat di negera sendiri. Itu yang IBM takutkan. Maka, kepada pemimpin-pemimpin atasan Umno, berfikirlah dengan tenang, jangan terlalu ghairah untuk bermuzakarah dengan Pas. Banyak muslihat kotor Pas ini. Ramai yang kata, jangan ragu-ragu dengan keikhlasan Pas untuk bermuzakarah dengan Umno, tapi, bila ianya bersyarat, baik lupakan saja. Mari kita tumpukan sepenuh perhatian kepada pilihan raya Umum (PRU) yang akan datang ini. Itu lebih penting. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...