Tuesday, May 15, 2012

Si Hippies Tua Pak Samad Takut 'Tarian Punggong' Menyular Ke Rumahnya. Tahu Takut Pulak!!


BILA kena kat batang hidung depa, senang-senang je depa gelar orang 'biadap'. Kalau nak fikirkan siapa yang biadap sebenarnya?. Apa yang dilakukan oleh Persatuan Veteran Tentera Melayu dihadapan rumah S Ambiga adalah protes diatas kebiadapan Ambiga sendiri yang tidak menghiraukan dan menghormati perintah Mahkamah untuk tidak berdemo di Dataran Merdeka semasa Bersih 3.0 berlaku. Akibat itu, perniagaan mereka terjejas dan rugi teruk. Maka, terjadilah insiden buka gerai burger dan senaman punggong di hadapan rumah S Ambiga. Salah ke?...Polis kata tak.

Sehubungai dengan kenyataan dari pihak polis itu, Pengerusi bersama BERSIH, Datuk A Samad Said berkata kenyataan polis berhubung demonstrasi 10 Mei di hadapan kediaman Datuk S Ambiga mungkin menjadi galakan kepada Persatuan Veteran Tentera Melayu untuk mengadakan demonstrasi "biadap" pagi itu. Nampak beno si tua Hippies ni banggang dan bahlol. Dan, si tua ni pun dah mula menunjukkan takut di atas perbuatan mereka yang betul-betul biadap, bukannya Persatuan Veteran Tentera Melayu. Takut dengan 'bayang-bayang' sendiri le Pak Samad Hippies ni. Kesian.

Bukan setakat itu saja, malah, tidak mustahil sekiranya perhimpunan "senaman punggung" di hadapan kediaman Ambiga pagi ini akan turut diadakan di hadapan kediamannya selepas ini, katanya. Elok juga tu . Sebenarnya tidak terlintas di hati Persatuan Veteran Tentera Melayu tu untuk membuat demonstrasi tarian punggong di hadapa rumah beliau. Tapi..setelah beliau yang membuka cerita dan seakan-akan mengundang, maka elok jugaklah PVTM tunjukkan punggong di depan rumah Pak Samad Hippies tua ni. Dikhabarkan, Pak Samad ni memang takut tengok punggong, tak tahu kenapa.  Apa kata rakan-rakan PVTM, ada setuju ke?


Lepas tu, IBM nak tengok, si tua Hippies ni berani saman atau tidak Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM). Kita tunggu dan lihat nanti. ~ IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...