Tuesday, May 15, 2012

Polis Kata 'OK', Tak Salah Jual Burger Depan Rumah Ambiga..


BENGANG habis si Ambiga bila polis kata tak salah jual buger depan rumahnya. Tempat itu tempat awam. Tidak menjadi satu kesalahan sekiranya membuka gerai disitu asalkan jangan menggangu ketenteraman awam. dan sebagainya. Itu kata polis, tapi...Ambiga terus melenting kerana katanya, menganggu 'privasi' beliau dan keluarganya.

Semalam,  Polis membuat kenyataan tidak akan mengambil tindakan terhadap sekumpulan peniaga termasuk yang menjual burger di hadapan rumah Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga di Bukit Damansara baru-baru ini kerana mereka melakukannya di tempat awam.

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata peniaga boleh berhimpun dan berniaga di hadapan rumah ketua badan bukan kerajaan (NGO) itu, selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam. Itulah, sebelum membuat sesuatu keputusan, kepentingan pihak awam, khususnya pada yang berniaga mesti diambil kira. 

Adakah si Ambiga dan geng-geng Bersihnya mengambil kita akan hal tersebut. Kerugian para peniaga, keselamatan orang awan dan juga pelancong? Sekarang, terimalah 'rasiko'nya. Kalau dari dulu lagi Ambiga menerima arahan dari pihak berkuasa untuk berdemo di dalam Stadium, IBM rasa perkara seumpama ini tidak akan berlaku. Oleh itu, terimalah akibatnya kerana kedegilan korang. 

Kepada Ambiga, kalau berani saman je peniga burger tu. Kenapa nak marah-marah pulak. Kan awak tu orang yang berani, hero le katakan. Apa tunggu lagi, samanlah. Ada beranai ka Ambiga? ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA  
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...