Thursday, May 10, 2012

Khalid Gagap Memang 'Benggong' Tahap 'Pak Pandir'!!

NAMPAK bebeno ketidak panjang akal si Khalid gagap ni. Tuanku bertitah sebagi 'penyindir' akan kebodohan kerajaan negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat (PR), kini, kerajaan Pusat pulak yang disalahkan. Memang tahap 'lahabau' si gagap ni. IBM kan apa, sebenarnya apa yang dititahkan oleh baginda Sultan ada benarnya. Dah terlalu lama 'isu air' di Selangor ini belum selesai.
Pada pandang IBM, sudah semestinya Kerajaan Selangor akur dengan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya isu air tidak dipolitikkan dan pada masa yang sama  semua pihak yang terlibat mengambil kira teguran baginda dan melaksanakan segera penstrukturan semula industri pembekalan air. Kalau nak di tunggu si gagap ni, tak tahu bila ianya akan selesai.
Macam mana pun IBM kata Si Khalid memang benggong dan sombong bodoh. Sebagai Menteri Besar apabila  tidak dapat menyelesaikan masalah ini, beliau pandai pulak mengambil kesempatan dan menunding jari kepada kerajaan pusat supaya merujuk kepada titah Sultan Sharafuddin semalam. Dia yang melenggahkan-lenggahkan isu ini kerana ada kepentingan peribadi. IBM rasa Si gagap ini memang dah ada kontaktornya sendiri, maka sudah tentu beliau ingin 'tendang' keluar Syabas dari Selangor. Nak buncitkan perut dia dan kroni-kroninya le tu.
Kesimpulannya, Khalid gagap memang gagal mentadbir negeri Selangor dengan elok. Rakyat memang dah hilang sabar dan tak sabar-sabar nak tukar kerajaan negeri kepada kerajaan yang lama, iaitu kerajaan Barisan Nasional (BN). Insyallah. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...