Tuesday, May 8, 2012

Betul Ke Kaum Cina Mahu Pok Nik Jadi PM??...


KADANG-KADANG IBM  nak tergelak sendiri bila membaca al-kisah seorang 'ulama semak'  di satu artikel di dalam sebuah majalah, tak payahlah sebut nama majalah tersebut bahawa Tok Guru Nik Aziz ni di pelawa untuk menjadi seorang 'Perdana Menteri'. Kononnya, serombangan kaum Cina difahamkan datang berjumpa dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Antara lain, rombangan Cina tersebut merayu agar Tok Guru Nik Aziz bertanding dalam Pilihan Raya Umum nanti di peringkat Parlimen, walaupun UMNO dan Barisan Nasional (BN) sangat anti dengan Menteri Besar itu. Anti?...siapa yang anti siapa ni. Betul ke rombongan Cina ni buat kenyataan?. Didalam perjumpaan tersebut, serombongan kaum Cina itu mahu Tok Guru bertanding dan menjadi Perdana Menteri dan jangan mati dulu. Cina tak beri Tok Guru mati dulu. Aduhhh...kelakarnya. Siapa serombongan Cina tu yang tak mahu Tok Guru Mati dulu? tuhan ke depa tu? orang kafir pulak tu....oh ya, mungkin mereka yang (gambar) dibawah yang memakai baju PAS ni kot yang menyokong dan tak mahu Pok Nik mati. Kalau kita amati betui-betui gambar tersebut, berapa orang saja mereka-mereka tu?

Sebenarnya, Pok Nik sendiri yang menedahkan cerita bahawa serombongan Cina datang mengunjungi beliau dan menceritakan kepada salah seorang 'wartawan' majalah tersebut untuk di paparkan kedalam majalah tersebut di dalam sebuah majlis Jubli Intan Maahad Muhammad di Kota Bharu. Yang bodohnya, kenapa cerita karut tu yang hendak dipaparkan oleh Majalah tersebut.?..dah tak ada bahan lain ke nak di paparkan?.

Walaupun IBM tak dapat kepastian dari mulut-mulut serombongan Cina tersebut, tapi, IBM yakin bahawa Tok Guru Nik Aziz merasa yakin bahawa beliau mendapat sokongan padu dari kaum Cina di kelantan. Tapi...bagaimana pula kaum Cina di negeri-negeri yang lain?. Dan....kemungkinan juga berita yang tersibar dari surat khabar bahawa kaum Cina di Kelantan menyokong dan menerima 'Hudud'. (seperti kerataan akhbar) Ia ke Pok Nik?. Oleh itu, Pok Nik sekarang dah merasa syok, syok sendiri. Terbayang dikepala beliau, sebelum beliau mati dia akan jadi Perdana Menteri.

Tapi....Pok Nik lupa, ada seorang lagi rakan kongsinya seorang Individu yang bernama Anwar Ibrahim@ Al-Juburi yang terlalu 'desprate' nak jadi Perdana Menteri. Dimana Pok Nik nak letak si Al-Juburi tu?. Sendiri mahu ingatlah Pok Nik. Jangan cari pasal dengan si 
Anwar tu. Kesimpulannya sekarang, IBM nak ucapkan selamat 'bermimpi' di siang hari kepada Pok Nik dan juga Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri. Kepada serombongan Cina yang nakkan Pok Nik jadi Perdana Menteri, hentikan saja, IBM sarankan bawa saja Pok Nik tu ke negara Cina, bagi dia sebuah jajahan, dan jadi Perdana Menteri di sana untuk selama-lamanya.

Diakhir cerita yang IBM baca, di majlis tersebut, Pok Nik mengarahkan Penggubalan Undang-undang Hudud yang kemudiannya diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri sebagai Enakmen Jenayah Syariah 11 Kelantan 1993. Begitulah ceritanya Pok Nik dengan angan-angan Mat Jeningnya. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

1 comment:

  1. Salam orangkampung,

    Sebenarnya Pok Nik lahabau ni yg meroyan dan perasan. Tak ramai mana pun org Cina yg sokong Pok Nik sasau ni. Dan....cilaka Cina babi ni memang mencari kesempatan dan mengunakan org2 melayu yg bodoh dan banggang nak mampus mcm Pok Nik ni.

    Mereka memang ada hati nak perintah negara kita ini seperti apa yg DAPig idam2kan...kita org2 melayu harus berhati2....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...