Sunday, May 27, 2012

Demi Masa Depan Negara, Belia Harus Bersama (Undi) BN, Tolak Pembangkang!!

UNTUK menjadikan negara ini terus maju, stabil, aman dan damai, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa belia supaya mengawal masa depan mereka dengan 'mengundi' kerajaan yang telah banyak berbuat jasa dan telah membuktikan keupayaan  menerajui negara melalui 'perubahan progresif' sejak kemerdekaan. Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) boleh menjadikan ''esok lebih baik daripada hari ini".

Katanya lagi, beliau percaya belia Malaysia akan menggunakan kebijaksanaan dan kecerdikan dalam melaksanakan hak-hak mereka sebagaimana yang diperuntukan dalam demokrasi negara. Beliau juga menasihatkan belia bagaimana untuk memisahkan antara 'intan dan kaca' dalam membuat keputusan yang boleh menjadikan 'hari esok kita lebih baik daripada hari ini'.

Beliau juga menyedarkan para belia bahawa selama beberapa generasi, belia malaysia telah memilih kerajaan yang telah berjaya memacu negara ini ke hadapan, bukan hanya dalam satu PRU tetapi dah yang ke-12. Belia telah memberi sokongan dan kepercayaan mereka kepada kerajaan yang sama untuk membawa perubahan kepada negara ini, jadi kenapa tidak diteruskan oleh belia genarasi yang baru pula?...soal beliau.

Seterusnya, DS Najib mengucapkan tahniah kepada Kementerian Belia dan sukan yang sama-sama menjayakan program menarik yang berlangsung selama lima hari secara besar-besaran, dan juga dapat menarik pengunjung/pelancong dari pelbagai negara. Sambil berucap dengan penuh bersemangat, DS Najib sempat berjenaka dan memuji belia-belia yang memakai baju-T perhimpunan atau "I Love PM".

Sambil bergurau, beliau berkata isteri beliau tidak akan cemburu dengan 'cinta' yang para belia tunjukan kerana ianya mewakili rasa hormat dan kasih sayang unutk pemimpin-pemimpin negara. Beliau juga berasa bangga kerana perhimpunan ini telah mencapai sasaran untuk mengumpulkan 2 juta belia di Putrajaya.

Akhir kata, beliau melaungkan bahawa 'Putrajaya' telah ditawan oleh belia, serta-merta mendapat sorakan yang bergemburuh dan bersemangat daripada belia-belia yang hadir. Dan.....terdengar juga sorakkan "We Love PM". Betul, memang betul, belia sayangkan pemimpin seperti DS Najib dan negara. IBM juga merasa amat bangga kerana selain isteri DS Najib, Datin Seri Rosmah Mansor, hadir, Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan  Mansor, dan Menteri-menteri Kabinet yang lain pun turut hadir. syabas dan tahniah.

Kesimpulannya, "HIMPUNAN JUTAAN BELIA PUTRAJAYA 2012, berjaya. Syabas sekali lagi. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...